pijn aan binnenkant bovenbenen

Hoi dames,

Zoals ik al in meerdere topics heb gezegd heb ik al lange tijd last van pijn in mijn onderrug door een verschoven wervel (dus geen bekkeninstabiliteit). Sinds gisteren  heb ik ook pijn in de binnenkant van mijn bovenbenen. De pijn zit heel hoog en speelt vooral op als ik heb gezeten of gelegen en ik sta op en tijdens het lopen (dan doet ook mijn rug het meeste pijn).

Heeft een van jullie een idee waar dit vandaan komt? Vanmiddag heb ik een afspraak bij de verloskundige, dus ik zal haar ook vragen wat t is.

Ik heb hier veel last van, heftige steken op de plaats waar mijn bovenbenen vast zitten aan mijn schaamlippen, zeg maar. Waar het elastiek van ondergoed zit. Vooral als ik teveel gelopen of gezeten heb. Terwijl mijn rugpijn vaak meer continue zeurend aanvoelt en echt onderin mijn rug zit.

Dit heb ik 1e zwangerschap ook al veel gehad en huisarts/fysio vertelde mij dat dit pijn uit de SI-gewrichten is (achterkant van bekken), dat noemen ze 'referred pain'. Heeft iets te maken met hoe de zenuwen lopen en pijnprikkels worden doorgegeven, maar dan kun je de pijn op een andere plaats voelen dan waar het veroorzaakt wordt.
Valt dus in de categorie rug/bekkenklachten tijdens zwangerschap...
(als ik je verhaal tenminste goed begrepen heb, ik vind het altijd zo moeilijk uitleggen op welke plaats ik nu precies de pijn voel, ha ha!)

Succes ermee. Mijn ervaring is dat het, net als de rugpijn, de rest van zwangerschap blijft en steeds een beetje erger wordt met het groeien van de buik. Rusten, rusten, rusten.... het enige dat helpt, he?

Groetjes, Karin
29+1 wkn

Hoi,

Ik heb hier ook erg veel last van.
Voornamelijk mijn rechterzij is erg pijnlijk maar als ik gelegen of gezeten heb kan ik moeilijk staan door steken en pijn in mijn benen.
Ik heb nu fysiotherapie(pas 1 keer gehad) en dan moet het iets beter gaan.
Mijn fysio raadt af om op de rug te slapen ivm met doorbloeding.
Blijven bewegen en goed aan je houding denken!
Ik zit hierdoor 100% in de ziektewet.Ik slaap er slecht door doordat ik mijn draai niet kan vinden.

Nog even volhouden, het is bijna februari!!

Groetjes Grace
(29+6 dagen zwanger)

je hebt het niet over de achterkant van je benen he...
want dat is nou juist mijn vreemde kwaaltje op dit moment.

precies waar je bil overgaat in been... en dan een kramperige, spierpijnachtige pijnn.

tja het zal er allemaal wel bij horen.
ben benieuwd wat je verloskundige erover te vertellen had!

Hoi,

Verloskundige zij inderdaad dat het een typisch zwangerschapskwaaltje is, wat ook erger kan worden naarmate je zwaarder wordt. En ook een beetje afhankelijk hoe de baby ligt. Maar dat is met die spartelkont van mij elk uur weer anders .

Sinds gistermiddag heb ik ook dat t ineens in mijn kont schiet. Tijdens koken ineens een steek vanuit mijn onderrug de billen in. Even goed op het aanrecht geleund en de benen onstpannen laten bungelen en toen ging het wel weer.

Ik heb gisteren ook mijn laatste dag op het werk gehad. Was een moeilijke beslissing deze week, maar ik ben blij dat ik de knoop heb doorgehakt. Vanaf maandag ben ik dus 100% ziek. Collega's waren heel lief en begrijpend. Heb een heel lief afscheidscadeautje gekregen (kikker babyboek). Maar was wel emotioneel toen ik het gebouw uitliep.

Wellicht dat het volgende week beter gaat als ik meer rust kan nemen.

Terug
Bovenaan