Pijn aan gebit

<p>Hoi,</p><p>Ik ben bijna 17 weken zwanger en heb sinds een week een raar gevoel in mijn gebit. Het is niet dat mijn tanden zelf pijn doen, maar meer een zeurend gevoel vanuit mijn tandvlees/de randen van mijn tanden. Iemand ervaring? Tips zijn ook welkom :)</p>

Door hormonen kan je tandvlees wat reageren.. proberen goed bij je tandvlees te poetsen en ragers/stoker gebruiken: elke dag!
Kan in het begin best bloeden maar dat is binnen een week vaak minder! Tandvlees is makkelijker ontstoken en dat kan ook gevoeligheid aan je tanden geven. Ik werk in de tandheelkunde en dat zien we vaker bij zwangerschap. Anders evt bezoek aan mondhygieniste of preventie assistente.

Hoi!
Ik werk in de tandheelkunde, extra poetsen (zachtjes over het tandvlees!), flossen en stokeren helpt inderdaad. Let op dat je dit op een rustige manier doet, je kan tandvlees ook kapot maken en dat herstelt helaas niet meer. 1 truc wat bij mij goed werkt is het kauwen van kauwgom: elke keer als je kauwt duw je je speeksel tussen tanden en kiezen en wordt het vuil ertussen weggespoeld. Let op, te veel kauwgom is ook niet goed voor kaakgewricht en kan laxerend werken. Denk aan 2 kauwgommetjes per dag, half uurtje kauwen per gommetje.
En uiteraard wat vaker naar de mondhygiënist kan zeker geen kwaad!
Succes!

Begin met flossen of tandenstokers. Tandvleesontsteking is een gratis nachtmerrie die je bij je zwangerschap cadeau krijgt. Althans zo heb ik het ervaren. Ik ben nu 36 weken zwanger en heb nog steeds een gevoelige mond maar geen ontsteking meer. Een ontsteking kan ook leiden tot vroeggeboorte dus pas op!

Terug
Bovenaan