Pijn aan gewrichten

<p><span style="color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 17px; background-color: #f7f8fa;">Ongeveer 7 weken na de bevalling van mijn zoon ( spoedkeizersnee)  kreeg ik last van mijn gewrichten! Vooral s’ochtends als ik opsta uit bed voel ik mij een oud vrouwtje. Ik ga tree voor tree van de trap naar beneden! De pijn zit in mijn enkels, knieën, polsen, vingers, onder mijn voeten! Gedurende de dag heb ik er alleen nog last van wanneer ik even op de bank heb gezeten, dan moet ik weer ‘opstarten’. Ondertussen is de bevalling ruim 13 weken geleden! Ik had gehoopt dat het wel minder zou worden maar dat is niet het geval! Zijn hier meer die last van hun gewrichten hebben na de bevalling? </span></p>
 
Ja! Ik, ben nu 6 maanden via een keizersnede bevallen en heb precies hetzelfde als jij beschrijft. Polsen, enkels, vingers, knieën. Ik durf ons dochtertje s'morgens niet naar beneden te dragen omdat mn enkels nog "vast" zitten. De ene dag is het erger dan de andere. Het fluctueert ook op een dag. Zo vervelend en pijnlijk. Weet ook niet of ik er mee naar een huisarts moet omdat het al zo lang duurt. Wat ga jij doen?
Groetjes, susanne
 
Vervelend hè!! Hier hetzelfde en 9 wkn geleden bevallen. Schijnt iets met de hormonen te maken hebben. Vind het echt een vervelend pijnlijk gevoel. Hoop dat het snel minder word voor jullie! Proberen om te blijven bewegen gaf fysio dus dat doen qw maar.
 
Ik heb daar ook heel veel last van gehad, totdat ik naar de fysio ben gegaan en mijn rug nu behandeld word elke maand (rechtzetten, spieren losmaken, training van de spieren en rechte houding) ik kon amper lopen, het leek alsof mijn voeten gebroken waren zo veel pijn had ik. En inderdaad ook de handen/armen. Bleven ook steeds gevoelloos worden. Nu merk ik dat het soms na veel inspanning weer beetje terugkomt. Mijn fysiotherapeut legt uit dat het door de zwangerschap zo is gekomen, dat de spieren en gewrichten in je rug een lange tijd verkeerd belast zijn geweest, eventueel zelfs een onontdekte bekken instabiliteit. Het proces zal lang duren, want nu is de pijn naar mijn knieeen verschoven omdat ik met de andere plaatsen aan het werk ben. Je krijgt dit niet 123 allemaal weer in balans maar die ernstige pijn wat je beschrijft was na 1 kraakbehandeling direct verdwenen bij mij: zat hoogstwaarschijnlijk een flinke zenuwbeklemming (kan ook tijdens de bevalling zijn gebeurd) dus mijn tip, maak zsm een afspraak bij de fysio. De dokter zal je niet veel wijzer maken namelijk, ik werd steeds afgewimpeld...en dan pak ik ook liever het probleem zelf aan ondanks het vele werk daarmee dan dat ik aan de pijnmedicatie zou gaan. Succes ??
 
Terug
Bovenaan