pijn aan linker eierstok

hoi meiden ,

ben nu 5 wkn zwanger en heb de laatste tijd last van mijn linker eierstok als ik te lang zit of verkeerd lig. vanacht was het ineens heel erg maar kan dat ook door spanning komen of is het enstig het trekt na zon 15 sec dan ook weer weg maar het is niet prettig.en altijd aan de zelfde kant. de HA vond het nog geen rede om een echo te maken.
heeft 1 van jullie er ook wel eens last van gehad?

groetjes shirley

He Hoi!

Ik heb overal al pijntjes gehad tijdens het slapen of draaien in bed.
Als de HA zegt dat er geen reden is tot een echo zal het zo zijn, en anders moet je met VK bellen die kan je ook geruststellen.

Sterkte iig!

goed in de gaten houden. Het kán natuurlijk wijzen op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar het hoeft niet. Vaak heb je na de bevruchting een plek op je eierstok die gevoelig is, waar het follikel gebarsten is, en daar zit dan  het gele lichaam (corpus luteum), wat voor de hormonen zorgt totdat de placenta het overneemt.  Soms krijg je daar een cyste (corpus luteum cyste), die pijn kan doen. Meestal verdwijnt die vanzelf weer. Als je bloedverlies hebt of bruinverlies, dan moet je echt even naar de dokter of verloskundige.

Groetjes

bedankt voor jullie reactie.
heb net de vk gebeld om me aan te melden of hoe noem je dat hihi
en ik mag meteen morgenavond komen voor een inwendige echo.
kijken of alles op zijn plek zit!!
ik ben zo blij.

gr shirley

He Shirley,

ik had dat in het begin ook. Geen idee wat het is geweest maar ik ben nu bijna 17 weken en alles gaat goed.
Innestelingspijn, cyste-pijn (bij mij is idd het corpus luteum een cyste geworden, kan verder geen kwaad), eiersprong-pijn, weet ik veel wat voor theorieën er zijn.
Het is moeilijk, maar wacht gewoon af. Als het niet weggaat, gewoon nog eens je arts bellen. Heb je al een verloskundige? Dan kun je die evt ook bellen.

Succes!
Groetjes, José

Hoi,

Daar heb ik in het begin van mijn zwangerschap ook last van gehad! Na een inwendige echo bleek dat er niks aan de hand was. Waar die pijn door kwam konden ze me ook niet echt duidelijk maken.

Groetjes Rinszz

Terug
Bovenaan