Pijn aan schaambot

<p>Hoi allemaal, </p><p>Ik ben inmiddels ruim 35 weken zwanger van ons eerste kindje en heb al een aantal weken erg last van mijn schaambot. Vooral wanneer ik bijvoorbeeld opsta uit de bank of de auto en tijdens het wandelen voel ik het erg steken/drukken. Maar ook bij elke beweging die ik maak in bed. Mijn nachten zijn daarom echt waardeloos... Op zich fijn dat ik alvast aan een nieuw ritme kan wennen maar had graag nog wat beter geslapen, haha! Zijn er meiden die dit herkennen?</p><p>Liefs! </p>
 
Hoi Ingelou
Heel herkenbaar, vanaf 30w zwangerschap duidelijk gehad, precies de plek die je omschrijft, maar nog enigzins mee kunnen functioneren en met Voedingskussen tussen benen slapen ging. Kon na indalen van kindje ook niet meer op mijn zij liggen dus de nachten werden zwaar, want alleen half zittend slapen lukte nog.
Inmiddels een gezond meisje van 3,5 week hier thuis en ik kan weer korte stukken met kussen op mijn zij liggen. Lopen en bewegen pijnvrij. Hoop dat dat voor jou straks ook zo is.
 
Sterkte met laatste loodjes en daarna genieten. Het is in elk geval iets regelmatig voorkomends die schaambeen kwaal.
 
 
Bedankt voor je reactie! En gefeliciteerd met jullie dochter! =) 
Toch "fijn" dat iemand het herkend. Vriendinnen in mijn omgeving hadden er geen last van tijdens hun zwangerschappen. Ook prettig om te lezen dat het na de bevalling weer over gaat. Nog eventjes volhouden dus! 
 
Bij mij zei de verloskundige juist dat het na het indalen beter zou moeten worden. Omdat de baby voor het indalen op het bot drukt en als hij ingedaald is achter het bot ligt. Helaas bij mij niet het geval want de baby is inmiddels ingedaald maar de pijn is niet minder...
 
Pijn aan het schaambot meestal symptoom van bekkeninstabiliteit! Kijk uit voor verkeerde bewegingen en vraag evt advies aan een deskundige op dit gebied. Met gerichte oefeningen en rust en weten wat je beter kunt doen en laten in het bewegen kun je ook mede voorkomen dat je na de bevalling nog lang last houdt van dit soort pijnklachten. 
 
Zou ook even informeren bij een (bekken)fysio. Ik had dit (achteraf) ook richting het eind van mijn zwangerschap, niet zo hevig, en stond hier weinig bij stil. Na de bevalling bemerkte ik dat ik hier (meer) last van had en door mogelijk verkeerde til/lighoudingen met baby pas na 6 maanden richting professionals gestapt en zelfs af en toe nog last van, niet om je bang te maken!!, maar je kan het beter voor zijn met oefeningen en advies. 
 
Terug
Bovenaan