Pijn aan tepels, wat is dat?

Hallo, ik heb effe een kort vraagje. Ik heb af en toe enorme pijn aan mijn tepels. Het voelt dan branderig en net alsof er met een speld in geprikt wordt. Gebeurt soms een paar keer per dag. Is dat normaal? herkent iemand dit?
Ik heb er wel wat over gelezen dat je dit kan hebben bij borstvoeding geven maar dat doe ik nog niet want ben zwanger van eerste kindje (26 weken). Moet ik hiermee naar de huisarts? Is er iets wat jullie weten om tegen de pijn te doen?
Ik hoop dat iemand goed advies heeft, groetjes Marieke

Hoi, grappig want ik wilde hier net een forum over beginnen. ik ben 21 weken en heb sinds deze week inderdaad ook zo af en toe behoorlijk veel pijn aan mijn tepels, met name aan de linkerborst.

het zal er wel mee te maken hebben, maar ik weet dus ook niet wat het is.

weet iemand dit?

hallo,
ik weet het ook niet maar heb er al vanaf het begin last van. soms wordt het door kou erger. ik zal het dinsdag aan de vk vragen. ben nu 39 wkn en 3 dagen. spannend!

hoi donq

Ik had dat ook bij mijn eerste zwangerschap.
Maar het kan helemaal geen kwaad hoor en over een tijdje
zullen je borsten ook gaan jeuken (hoeft niet hoor) is bij elke vrouw anders
maar dat is gewoon een proces waarbij je borsten een soort van kliertjes aan het ontwikkelen  zijn  om straks borstvoeding te kunnen geven.
Als het erger word kun je ermee naar de huisarts gaan ik heb er een zalfje voor gekregen en je kunt ook je borsten gaan masseren klinkt heel stom maar het hielp bij mij wel.

groetjes van ilona

sorry zag nu pas dat je naam marieke was. in elk geval heel veel succes
met je zwangerschap verder
En vergeet vooral niet te genieten want als het voorbij is mis je het gevoel
van een een wondertje in je buik heel erg   dat had ik wel.
Ben nu bezig voor een tweede hoop dat dit snel lukt

groetjes ilona

Hoi Joeki, ik ben benieuwd wat de vk tegen je zegt, wat het is. Ik woon tijdelijk in het buitenland en zou niet weten wie ik het hier zo gauw moet vragen. Ik hoop het te lezen als je dinsdag bent geweest.
Heel veel succes met de laatste loodjes voor jou!!!!
Marieke

hallo
ik heb dat ook.mn borsten zijn dan ook helemaal warm,en mn   tepels worden donkerder en groter.dit is in het begin 1 van de symptomen van zwangerschap door de hormonen en later ontwikkelen de melkklieren zich verder en daar kan je ook weer zere tepels,gespannen borsten,bultjes rond je tepels en blauwe aderen op je borsten krijgen.er gebeurt vanalles  in onze   melkfabriek.
groetjes kari

hallo,
was vandaag dus bij de vk, en zij zei dat t heel normaal is. zolang de tepels er niet vreemd uitzien. (anders zou het bijv. een soort uitslag of schimmelinfectie kunnen zijn) hoort allemaal bij de ontwikkelingen in je borsten. even volhouden dus!. gr joeki

Terug
Bovenaan