Pijn aan zijkant billen, pas 12 weken zwanger

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>ik lig al 3 nachten wakker van last aan de zijkanten van mijn billen. Ik kan er niet van slapen. Het begint al als ik savonds op de bank zit, dan moet ik wel 1000x van positie verwisselen..</p><p>wat is dit? Kan ik hier iets aan doen om de pijn/last weg te nemen?</p><p>ik wil niet zeurderig overkomen maar ik raak helemaal oververmoeid hiervan, kom niet aan slapen toe ?</p>

Hoi hoi.
Het kunnen meerdere dingen zijn. Bekken klachten, waardoor je bilspieren overbelast worden. Of zwangerschap ichias. Of je spant onbewust je spieren in je billen te veel aan om de veranderingen in je lijf te corrigeren.
Ik ben naar de bekkenfysio geweest en heb oefeningen gekregen. Het helpt. T gaat er niet volledig mee weg, maar het helpt zeker. Ook laat ik mn man wel eens masseren. (Doet eerst heel erg zeer en daarna wordt het minder pijnlijk; masseren)

Ik heb er helaas ook last van. Het is handig om op stoelen en banken te zitten die veel ondersteuning geven, in een actieve houding. Daarnaast kreeg ik de tip om je billen zelf te masseren met een tennisbal, als je die tussen jezelf en de muur in houdt en rolt, wordt je pijn ook minder. Sterkte!

Terug
Bovenaan