pijn aanvallen

Mijn dochter heeft heel vaak pijn en jeuk aan haar vagina,
Ze schreeuwt dan echt alles bijelkaar,Maar ze heeft hier alleen sávonds/s'nachts last van!! Overdag is alles koek en ei en heeft ze nergens last van?
Ze vraagt zelf om een zetpil,en heel vaak hebben we haar s'nachts in bad zitten
blijkbaar verlicht het dan,maar als ik haar eruit haal begint het weer opnieuw.
Ze kan dan ook niets meer aan hebben het onderbroekje moet uit en haar pyama ook,ze kan echt helemaal niets verdragen.
Wij lopen nu al 3 jaar in het radbout te nijmegen en nog steeds komen we geen stap verder waar het aan ligt, Ze slikt nu al bijna 2 jaar dridase en zonder resultaat( vind ik,maar mag van het ziekenhuis niet stoppen met de medicijnen.
Ik krijg vaak de vraag van of ze misschien sexueel misbruikt kan zijn,maar ik geloof dit niet ze is altijd thuis of op school maar het lijkt me niet dat ik het daar moet zoeken,want dit speelt al vanaf dat ze zindelijk is,toen begon het pas voor ons op te vallen,dat ze heel,heel vaak naar het toilet ging,per uur zeker 2 tot 3 keer en voor het feit dat ze erg weinig drinkt was dit wel erg vaak dat ze het toilet bezocht.
Heeft misschien iemand hier ervaring mee!!
Of herkent het misschien.
Ben af en toe gewoon wanhopig,en het is zo zielig als ze die pijnaanval heeft,je kunt haar alleen maar proberen te troosten,want niets kan haar pijn wegnemen.

Groetjes ritschella
 
Hoi Ritschella,

Per toeval las ik jou oproep. Mijn dochter, 5 jaar, heeft dezelfde klachten (gehad).   Het begon ongeveer 2 jaar geleden met jeuk aan haar plassertje.   Dit had ze dan een poosje iedere dag (overdags) en dan was het weer een tijdje over. Ik zat eerst te denken aan een blaasontsteking maar dan moet je heel vaak plassen en doet het ook pijn tijdens het plassen. Ik zag verder ook niets vreemds aan haar plassertje, niet rood of pukkeltjes. Op het moment dat ik naar de dokter wilde gaan was het weer over. Zo ging het een tijdje door totdat ze afgelopen jaar 's nachts schreeuwend wakker werd van de pijn in haar plassertje. Wij hebben haar inderdaad ook in bad gedaan en toen ging het over maar na een minuut of tien begon het weer. Dan maar een nat washandje erop gedaan, hielp een beetje. Deze "aanvallen" heeft ze het afgelopen jaar 2 keer gehad, de laatste keer een maand of drie geleden. Wel klaagde ze af en toe nog wel over jeuk dus heb ik haar schaamlipjes ingesmeerd met vaseline.
Het gaat nu goed, ik hoor haar al weken niet meer over jeuk of pijn. Ik hebwel tegen haar gezegd dat ze na het plassen er goed op moet letten dat ze haar plassertje heel goed afveegt.
Ik vind dit echt een raadsel maar omdat het bij vlagen is zijn we nog niet naar de dokter geweest en het gaat al weken goed. Misschien is ze er nu eindelijk vanaf. Ik heb dit ook nog nooit gehoord van andere moeders dus ik was blij dat ik jou herkenbare verhaal las. Al is het bij jou denk ik wat extremer.
Wat ik vreemd vind is dat je niet mag stoppen met die medicijnen. Je dochter gebruikt dit toch al een hele tijd dus dan zou je wel verbetering mogen verwachten toch?
De volgende keer als onze dochter weer zo'n pijnaanval krijgt ga ik naar de dokter. Misschien is het wel een schimmelinfectie?

Sterkte!

Groetjes,
Britta


 
Deze verhalen zijn voor mij heel herkenbaar, mijn dochtertje van 5 heeft er ook regelmatig last van en het is werkelijk geen pretje.
Ze heeft het ook wel overdag last van gehad en bij de huisarts hem ik toen een middel gekregen tegen schimmelinfectie en dat werkt prima. Ze is erg gevoelig voor schimmelinfectie en kan het op school oplopen.
Hebben jullie kinderen in de nacht ook last van jeuk maar dan uiteindelijk vanachteren hou dan rekening met wormpjes, daar kan die pijn ook vandaan komen.
Verder had ze er een keer overdag bij een vriendinnetje last van, jeuk en het was erg roon en die adviseerde maizena, ja klinkt gek maar uit wanhoop toch geprobeerd en het werkte echt.
Hopelijk hebben jullie er iets aan en verder succes ermee, het is geen pretje.

 
hallo ritschella
ja dat klinkt hier ok heel bekend
mijn dochter is 7 en plas heel veel
en pijn en jeuk
heb ook een zalf gekregen voor schimmel infectie
heeft wel geholpen maar ze heeft het al weer
het is niet zo erg als bij jouw dochter dat ze in bad moet
ze heeft ook een tijd gehad dat ze niet de plas kon op houden
dat is nu gelukig voorbij
hoop dat het snel over gaat mischien toch even weer naar een dokter
 
Hoi,

net als de anderen hier klinken de klachten mij in de oren als een candida (schimmel) infectie of een infectie met wormpjes (aarsmaden die ook in de vagina kunnen gaan zitten).

De klachten van jouw dochtertje komen mij persoonlijk erg bekend voor. Is ze wel voor candida behandeld? Als ik weer eens zo'n infectie heb, voelt het in eerste instantie als blaasontsteking (veel plassen). De jeuk is niet te harden, en idd zodra je uit het (koude) water komt, begint het weer!   Candida is ook de hardnekkige schimmel die spruw veroorzaakt bij baby'tjes, was ze daar ook gevoelig voor? Slikt ze echt al 3 jaar dat spul (even googlen zegt dat het een plasremmer is?). Arm meisje! De zalf tegen vaginale schimmelinfectie het miconazolnitraat en is tegenwoordig zonder recept te krijgen (voor uitwendig gebruik). Normaliter moet je 2 weken na verdwijnen van de klachten doorgaan met smeren (3x per dag). Voor inwendig zul je wel langs een arts moeten.

Ik wens jou en vooral je dochtertje heel veel sterkte!

Groetjes,
marjo
 
Hoi Ritschella,

Mijn dochter is nu 5,5 jr en heeft precies hetzelfde en altijs s'avonds of snachts als ze slaapt.Ik ben nu al meerdere keren urine gaan brengen naar de huistarts maar nooit blaasontsteking.Ik krijg ook vaak genoeg de vraag van sexueel misbruik heb het er ook met haar over gehad maar dat is het zeker niet. Ze heeft ook vaak jeuk , dan zeg ik niet krabben want anders doet het nog meer pijn. Maar we zijn al vaak genoeg geschrokken snacht dan schreeuwt ze echt alsof ze zeg maar vermoordt wordt, en schreeuwt ze de hele tijd mammie, dit is zo verschrikkelijk als je ziet dat ze zo'n pijn heeft. Ik moet dan zelf natuurlijk ook huilen want het is echt niet om aan te horen of te zien. Ze moet dan ook haar onderbroek en pyama broek uit en wil zich niet meer bewegen in bed, en durft dan ook niet te gaan plassen, maar als ze uiteindelijk dan toch gaat dan doe het plassen wel geen pijn !! Vindt ik wel raar want je zou inderddad verwachten dat het wel pijn zou doen. De huisarts heeft het eigenlijk verder nooit zo serieus genomen, maar nu zal ik toch zeker verder gaan ermee.

Ik vindt het heel erg natuurlijk voor al deze kleine meisjes maar ben aan de andere kant wel blij dat mijn dochter niet de enigste is, want het blijft de hele tijd door je hoofd malen want het in godsnaam is die pijn je haalt je de ergste dingen in je hoofd.

heel veel sterkte allemaal groetjes Ellen
 
Hoi daar,
Ik heb een dochter van 7 die ook regelmatig pijn heeft aan haar pluis. Zo erg als ik bij jullie lees ken ik het gelukkig niet....
Het klinkt een beetje als een soort spierkramp!? Ik weet niet hoor maar is dat ook al onderzocht?
Groetjes,
L.
 
Hallo allemaal,

wist niet dat er zoveel kinderen last van hadden,
daarom snap ik ook niet dat het bij de doktoren niet bekend is en dat ze zich er ook helemaal niet in kunnen vinden.
Gaat dan niemand naar een arts?? deze gevallen zouden veel meer bekend moeten zijn,
ik krijg vaak bij artsen een opgetrokken schouder!!

Mijn dochter is afgelopen week in nijmegen geopereert aan haar blaas!!!
Ze had een ernstige vorm van vernauwing, en hebben de plasbuis met sneetjes opgerekt.
Dit wil overigens niet zeggen dat haar klachten allemaal verdwenen zijn, maar tot nog toe gaat het heel erg goed met haar, het is nu een kwestie van afwachten.

Misschien tips voor ouders die daar ook mee kampen om hun kind dan eens via een kijkoperatie in de blaas te laten kijken, dit opzicht is geen pijnlijke ervaring het enigste nadeel is dat ze onder narcose moeten, maar als je zekerheid wil dat er van binnen niets mis, moet je dit er voor over hebben.

ik spreek uit ervaring dit is geen pretje voor de kinderen die zoveel pijn moeten doorstaan, en uiteindelijk als ouders zijnde ga je er ook aan onderdoor.
 
Terug
Bovenaan