Dit is al een oud gesprek, 2007. Ben wel heel benieuwd of er iemand is die een oplossing heeft of die een diagnose heeft gekregen van de dokter?

Ons dochtertje van 3,5 heeft dit sinds een maand of 6-8 ook. Overdag niets aan de hand maar 's avonds jeuk en pijn. Soms is ze ook heel verdwaasd.

OMG dank je wel fleur van holst voor je berichtje... mijn dochter is al een tijdje aan t sukkelend met precies de zelfde klachten. Ik dacht altijd dat het tijd rekken was voor het slapen gaan. Zeker omdat ik nooit wat kon ontdekken, niet rood of schraal.

Totdat ik net jouw berichtje lees. Ik ben eens echt goed gaan kijken en zag inderdaad een wormpje kroelen en wat witte eitjes rondom. Morgen ga ik direct een wormenkuurtje voor haar halen en hoop ik dat ze ervan af is.

Dank zij jou ben ik erachter waar haar jeuk en klachten vandaan komen.

DANK JE WEL!

Voor het geval dat ouders zoeken op de pijnklachten, 's nachts uitschreeuwen van de pijn; bij onze dochter bleken het wormpjes! In de ontlasting en bij anus niets te zien, maar met een lamp in de vagina kijken kijken, toen zagen we er 1 of 2. Met een nat wattipje in 1 keer weghalen (ze krijst het uit) maar dan is het over voor dat moment.  Vaseline erop en natuurlijk gelijk een kuurtje tegen aarswormen. Na nog 1 nacht was het over.  Ongelooflijk dat we zo hebben zitten tobben, dus misschien heeft iemand hier wat aan.

Nou jaaaa. Ik ben zo blij dat ik dit allemaal lees. Ik dacht eerst met googlen oh 2007, maar na de 1e 3 verhalen dacht ik NIET! Ik vond het al raar genoeg dat ik bij mijn dochter van 5 moet kijken bij haar vagina/plasser/pluis. Mijn dochter heeft het dus ook al iets van 2 jaar denk ik. Misschien langer. Een tijdje gaat het goed en weinig last. Dan weer wat dagen dat ze wat vaker aan haar plasser krabt en je denkt "moet ze nou plassen of jeuk". En heel af en toe tranen met tuiten en krijsen dat je bang bent dat de buren lang komen. Vanavond weer zo'n krijsvandepijn aanval. Ik weer een nat washandje met wat unicura erop en dan gaat het wel weer. Nog gekeken en zag niks, wel een enkel wit puntje. En toen kwam ik al googlend hier... halleluja! Na kerst dus mooi even naar de apotheek en die aarswormpillen halen. En hopen dat dit het inderdaad is. Mijn dank ik groot!

Hallo  allemaal, mijn dochter is nu 25 en heeft het een paar jaar gehad dat ze schreeuwde van de jeuk en pijn, vooral in de nacht en wel 3 tot 4 nachten per week. Tot dat een homeopaat constateerde dat het een te hoog urinezuur was. Hij gaf druppeltjes en het ging steeds beter. Wat een opluchting. Later sprak ik een lerares op het ROC die nog al eens ziek was. Ik heb haar gevraagd wat ze had en toen vertelde ze dat ze een te hoog urine zuur had en dat door de jaren heen haar botten aangetast waren. Ze kreeg daarvoor spuiten voor de pijn in haar botten. Ze was verbaasd toen ik haar vertelde van mijn dochtertje en zei toen; Hadden ze dat vroeger maar ontdekt bij mij, want zij heeft altijd pijn. Ga dus naar een homeopaat (fytho) hij kan helpen. Ook bij de drogist kan je druppels krijgen tegen een te hoog urine zuur. Overigens heeft mijn dochter van 25 op dit moment het weer terug maar wij gebruiken er druppels voor. Sterkte, ik hoop dat ik heb kunnen helpen. Nu heeft een kleindochter het ook, jeuk jeuk jeuk, maar overdag, ik denk aan wormpjes, Dorry 

Hier hetzelfde verhaal met een OPLOSSING! Onze dochter heeft er last van sinds een jaar of 4 en is nu 5,5. Ze wordt altijd savonds rond e dezelfde tijd krijsend wakker tussen 22:00 en 23:00. Wij gaven haar dan een sinaspril en een nat washandje en dan viel ze meestal weer in slaap te zielig! We zijn een aantal keer naar de huisarts geweest die ons vervolgens door verwees naar het ziekenhuis waar ze allerlei plas/blaas en nier onderzoekjes hebben gedaan. Allemaal niets aan de hand...
Gister opnieuw last na googelen op dit forum toch maar eens gezocht naar wormpjes. App gedownload met felle lamp van de telefoon en goed haar lipjes aan de kant geschoven en naar binnen gekeken. En ja hoor dat veroorzaakte de pijn! Met een watten staafje zoveel als mogelijk weggehaald en dochters gezicht was helemaal opgelucht en is lekker gaan slapen. Probeer dus niet oppervlakkig te kijken we hadden al eerder "gekeken" maar zagen niks je moet echt groot licht en echt naar binnen kijken niet om haar plasser heen. Er zaten er tevens ook nog genoeg bij de achterkant die we ook verwijderd hebben. Daarna een wormenkuur tablet erin! Wel bizar dat meerdere bezoekjes aan de huisarts die vaak op blaasontsteking had getest en soms ook had toegeschreven en antibiotica had voorgeschreven. Zelfs de kinderarts met 3 assistentes een uroloog en echoscopiste niemand die opperde dat het dit kon zijn... Dus in het vervolg goed googelen bij dit soort dingen met verschillende zoektermen want dit forum komt niet naar makkelijk naar boven in google...
Suc6 allen.

Beste allemaal,
als ik reageer op het eerste bericht: 99% zeker aarsmaden (wormpjes). Onze dochter heeft hier sinds een paar jaar om de paar maanden een paar nachten last van pijnaanvallen bij haar vagina. Dan wil ze in een warm bad zitten. En is helemaal over stuur van de steken. Geen wormpjes gezien, urine schoon, huisarts dacht aan schimmeltje. etc etc Maar ja hoor vanavond tijdens een pijnaanval (de derde avond op rij) een klein wit kronkelend wormpje van 1 cm gezien thv haar clitoris!!! He he. Voor 80 cent mebendazol tablet 100mg en over 14 dgn weer. Succes allemaal, maar echt geef aub de mebendazol bij pijn/jeuk aanvallen s avonds/ s nachts die onverklaard zijn. Ook als je geen wormpjes ziet (ik dus nu pas voor het eerst ontdekt). (en ik heb het wormpje met een wattenschijfje gevangen zodat die haar vannacht niet meer plaagt) O en als het blijft terugkomen het hele gezin een tabletje (en over 14 dgn weer een tabletje) geven. Kan zonder recept.
Groetjes van een moeder (en zelf ook arts)

Dankjewel voor jullie verhalen. Hier dus exact hetzelfde. 22.00-23.00 uur wakker en ze is er echt heel verdrietig van. Ze schreeuwt het uit. Dankzij jullie berichtje gaan kijken en inderdaad een aarsworm gevonden. Snel naar de winkel nu

Terug
Bovenaan