pijn aanvallen

Hi,
Ik post noooiit iets op een forum, maar dit forum heeft ons echt geholpen met de klachten van onze dochter van 5 jaar. Ze had extreme pijnaanvallen bij haar geslachsdeel en we waren ten einde raad. Uiteindelijk had ze zoals hier meerdere malen is gezegd wormpjes die we hebben kunnen verwijderen en toen was het meteen over. Daarna een wormenkuur en klaar.
Heel blij met dit forum dus, anders zaten we 's nachts waarschijnlijk bij de huisartsenpost, want ze hield het niet meer.
 
Onze dochter is ondertussen 8 jaar en we lopen hier al jaren mee. s Nachts wordt ze wakker met pijnscheuten in haar vagina. In het begin schreeuwde ze het uit en was ze niet te troosten. Midden in de nacht de huisartsenpost bellen leverde niks op. Zelf wijst ze haar clitoris aan. Meestal is er verder niks aan te zien, soms zijn de schaamlippen wat rood. Er is nooit jeuk, alleen maar pijn. Na veel uitproberen gaat ze nu altijd in de douche met de kop erop. Dan zakt de pijn weg en kan ze gaan slapen. Soms is dit meerdere malen nodig. Ik heb al vaak gekeken of ik iets vreemds zag, maar heb nog nooit een wormpje gezien. Ik zal de volgende keer een lampje erop schijnen en eens goed zoeken. Ik hoop dat dit de oorzaak is. 
 
Beste ouders, dit is ontzettend bekend. Als kind heb ik het gehad en een onze meiden hebben het met regelmaat. Het gaat om pijn, kriebel, roodheid bij de vagina. Als kind ben ik volledig onderzocht en kwamen uiteindelijk uit bij een melk en suiker allergie. Kan me tot de dag van vandaag niet bedenken wat de link is maar het heeft mij ontzettend geholpen en klachten verdwenen als sneeuw voor de zon. Mijn meiden is de oorzaak minder te herleiden, het komt niet voort uit misbruik of wormpjes... wat ik doe is ook alles bij de meiden uit, vaseline smeren tegen de roodheid want bij kriebel en pijn gaan kinderen er aan zitten en wordt het nog schraler/roder en een heel koud washandje. Het is goed om te lezen dat er zoveel anderen zijn met dezelfde klachten. Vraag mezelf dan ook wel af hoe het mogelijk is dat er weinig onderzoek naar gedaan wordt of bekendheid heeft... 
 
Heel erg bedankt allemaal voor jullie reacties, we hadden er anders nog lang mee gelopen! Onze kleine van 2,5, pijn en uitkrijsen in de nacht. Bij goed kijken met lampje inderdaad een wormpje in t begin van haar vagina. Helaas kregen we hem er niet uit met een wattenstaafje, toen maar onder de douche gezet en meteen mebendazol gegeven. Uit voorzorg had ik dat al in huis gehaald ivm dit forum. 
 
Ook hier hetzelfde probleem: onze dochter van 5 heeft al een aantal keer een aanval gehad. Altijd 's nachts en dan gaat ze echt verschrikkelijk tekeer. En 's ochtends is het weer voorbij. We zijn zelf gaan googelen en kwamen uit bij lichen sclerosus, maar de huisarts en later dermatoloog gaven direct aan dat dat absoluut niet t geval was (deden er zelfs een beetje lacherig over). Het advies was te smeren rondom de vagina, terwijl wij duidelijk aangaven dat de klachten inwendig waren. Onze dochter heeft ook wel eens last van pijn bij het plassen en een bruinige afscheiding. We zijn hiervoor gisteren weer bij de huisarts geweest en kregen een schimmelcreme mee (canesten) welke met een applicator ingebracht moest worden. Dezelfde applicator als die een volwassene gebruikt, dus dat was geen optie (wie bedenkt zoiets bij een meisje van 5!). Vannacht heeft ze weer een extreme aanval gehad en godzijdank kwam ik op dit forum terecht. Dank jullie wel voor het delen van jullie verhalen, want ook wij hebben vannacht een wormpje ontdekt en verwijderd! En ze ligt nu lekker te slapen. Morgen meteen dat middel tegen wormen kopen! Maar hoe bizar is het dat een huisarts dit nog nooit als optie aangedragen heeft. Ik bel maandag direct de huisarts om dit terug te koppelen. 
 
Terug
Bovenaan