Wat ben ik blij met deze post. Onze dochter (4j) ook ineens last van onverklaarbare pijn. Geen blaasontsteking maar wel wakker worden in de nacht en huilen. Googelen en hier uit gekomen. Zaklamp erop en ja hoor! Wormen. Gelijk de volgende ochtend de tabletjes gehaald, hopelijk er nu snel af’

Beste NDec, wat ontzettend fijn dat je mogelijk achter de oorzaak bent gekomen van de onverklaarbare pijn van je dochtertje. Hopelijk werken de tabletjes snel en kunnen jullie weer fijn slapen zonder zorgen en pijn.

Hoi,

Herkenbaar. Mijn dochter van 3 jaar schreeuwt het soms random in de nacht uit van de pijn en wijst dan naar haar schaamlippen. Er is niets te zien, ik mag nergens aankomen, ze weet zich geen houding aan te nemen. Soms met koorts, soms niet, laatst een keer voorafgaand aan een oorontsteking. Alsof dat het eerste lichaamsdeel is dat reageert als haar lichaam iets opgelopen heeft.

Niets helpt tegen de pijnaanvallen. Soms uit totale wanhoop een zetpil of met een filmpje haar aandacht verleggen.

Ik ben 1 keer nadien bij de huisarts geweest en die kon niets vinden. Daarna is het lange tijd weggeweest. Nu heeft ze koorts en schreeuwt ze het weer uit.
Ze gaat dan echt van 0 naar 100.

Ik lees hier veel over wormpjes. En dat jullie eem app hebben gedownlaod of een bepaalde onderzoeksmethode hennem toegepast? Waar kan ik hier meer informatie over vinden? Waar zoek je precies en hoe verwijder je het prettig voor je kind?

Bvd!

Hoi,

Herkenbaar. Mijn dochter van 3 jaar schreeuwt het soms random in de nacht uit van de pijn en wijst dan naar haar schaamlippen. Er is niets te zien, ik mag nergens aankomen, ze weet zich geen houding aan te nemen. Soms met koorts, soms niet, laatst een keer voorafgaand aan een oorontsteking. Alsof dat het eerste lichaamsdeel is dat reageert als haar lichaam iets opgelopen heeft.

Niets helpt tegen de pijnaanvallen. Soms uit totale wanhoop een zetpil of met een filmpje haar aandacht verleggen.

Ik ben 1 keer nadien bij de huisarts geweest en die kon niets vinden. Daarna is het lange tijd weggeweest. Nu heeft ze koorts en schreeuwt ze het weer uit.
Ze gaat dan echt van 0 naar 100.

Ik lees hier veel over wormpjes. En dat jullie eem app hebben gedownlaod of een bepaalde onderzoeksmethode hennem toegepast? Waar kan ik hier meer informatie over vinden? Waar zoek je precies en hoe verwijder je het prettig voor je kind?

Bvd!
Wormpjes komen 's nachts, als je rustig ligt, soms een beetje naar buiten, uit de kont. Vandaar dat hierboven geschreven werd over kijken met een zaklamp.
Een wormen kuur is te koop bij de drogist.

Een ander kenmerk van wormen is dat je kind enorm veel eet, omdat de wormen ook gevoerd worden.

Beste Anoniemmama, ik heb op Oudersvannu.nl gekeken over wormen en heb de volgende informatie gevonden. Deze informatie komt uit een artikel dat medisch beoordeeld is door een huisarts:

Hoe weet je of je kind wormen (aarswormen)heeft?
Kinderen – en ook volwassenen trouwens – kunnen verschillende soorten wormen krijgen. De soort die het meest voorkomt, zijn aarswormen. Deze dunne, wriemelende witte sliertjes zijn ongeveer 5 tot 10 millimeter lang. Ze zijn onschuldig en geven meestal geen klachten. Maar ze kunnen veel jeuk rondom de anus en schaamlippen veroorzaken. Zit je kind daar vaak te krabben? Of klaagt je kind 's nachts over jeuk? Dan zou het kunnen komen door wormpjes. Om er zeker van te zijn, kun je de ontlasting van je kind checken (zie je iets friemelen, dan is het raak) of je gaat even bij de huisarts langs.

Tips als je kind wormen(aardwormen) heeft:
Wormen zijn heel besmettelijk. Hoe voorkom je nou dat je kind ze aan andere kinderen of thuis doorgeeft? Hygiëne is heel belangrijk.
  1. Houd de nagels van je kind kort en laat je kind vaak zijn handen wassen.
  2. Maak dingen die je vaak aanraakt regelmatig schoon, zoals deurknoppen, kastdeuren, afstandsbediening, speelgoed, lichtknoppen, toiletspoelknop en de wc-bril.
  3. Gebruik elke dag een schone handdoek en draag elke dag een schone onderbroek en pyjama.
  4. Was kleding en beddengoed op minimaal zestig graden en verschoon pyjama's en beddengoed elke dag tot de infectie voorbij is.
  5. Stofzuig het liefst elke dag, ook op de slaapkamer.
Behandeling wormen (aarswormen):
Bij goede hygiëne verdwijnen wormpjes meestal vanzelf binnen 6 weken, zolang er maar geen nieuwe eitjes via de mond in het lichaam komen. Als je kind er écht last van heeft (lees: jeuk), kun je bij de drogist of apotheker een wormenkuur kopen. Het medicijn heet mebendazol. Kinderen boven de twee jaar en volwassenen hebben dezelfde dosering. Is je kind jonger dan twee jaar en heeft het veel klachten, overleg dan met je huisarts.

Het is belangrijk om de kuur na 2 weken nog eens te herhalen om zeker te weten dat alle wormpjes gedood zijn. Zie je na de kuur en herhaling nog steeds wormen? Neem dan nogmaals de kuur en herhaal weer na 2 weken. Behandel op dat moment ook het hele gezin. Let ook op dat jullie allemaal dezelfde hygiënische maatregelen nemen. Blijf je na deze herhaling wormpjes zien of blijven de klachten? Neem dan contact op met je huisarts.

Wil je meer informatie over wormen(aardwormen) of andere wormen? Lees hier verder:

Heel veel succes en sterkte daar!

En nog terugkomend op jouw vraag over een app, dat weet ik zelf niet. Hopelijk kan iemand uit onze community jou hiermee verder helpen! Weet iemand dit?

Terug
Bovenaan