pijn als ik wakker wordt

Dag zwangere ladies,

Ik heb een vraagje:
Als ik 's ochtends wakker wordt heb ik heel erg pijn helemaal onderin mijn buik, waarbij ik enorme steken heb. Op het moment dat ik dan naar de wc ga en heb geplast, zakt het weg. Dit ondanks dat ik 's nachts steevast wakker wordt en moet plassen. Ik dacht eerst aan een blaasontsteking maar ik heb de rest van de dag nergens last van (behalve dan dat ik veel moet plassen).
De VK had het erover dat dat mijn baarmoeder is die weer moet wennen aan beweging na een nacht rust maar ik heb het al als ik nog in bed lig en daar het weggaat als ik geplast heb, kon ik dit niet echt plaatsen (of de blaas moet tegen mijn "pijnlijke" baarmoeder drukken? Maar dan zou ik dat overdags ook vaker moeten voelen toch?).

Al met al zit ik nu te twijfelen of ik hiermee naar de huisarts moet gaan of de VK opnieuw moet bellen of dat dit er gewoon bij hoort?

Ik hoop dat iemand hierop zo een antwoord heeft.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Sanne (21e week)
 
Ik heb ook zo iets. Als ik naar het toilet geweest bent zak het na een kwartiertje. Ik ben al verschillende keren op blaasontsteking getest maar ze kunnen niets vinden.
Ik ben benieuwd wat er bij jou uit komt. Misschien komt er voor mij dan ook een oplossing.
 
Heb ik 's ochtends ook en is heel normaal. Je blaas zit 20 keer zo snel vol, dus kan je je wel voorstellen dat er na een nacht slaap een enorme spanning op staat, ook al plas je 's nachts een paar keer.
 
Je kunt altijd even je urine wegbrengen naar de HA, hier hoef je geen speciale afspraak voor te maken. Binnen een paar minuten weten ze of je een blaasontsteking hebt. Een blaasontsteking voel je als je zwanger bent namelijk anders of minder dan wanneer je niet zwanger bent. Kleine moeite en zekerheid voor alles...wat je niet wilt is dat een verwaarloosde blaasontsteking zich ontwikkeld in een nierbekkenontsteking.
 
Terug
Bovenaan