Pijn bekken

<p>hoi dames, </p><p>ik ben nu 15 weken zwanger en heb al een tijdje last van ik denk mijn bekken. Autorijden is pijnlijk, als ik bv de koppeling in moet drukken en daarna m’n been weer verzet, stofzuigen is vervelend, als ik de stofzuiger aan de kant wil duwen voel ik dit behoorlijk, maar ook (niet eens zwaar) tillen, of dingen heen en weer schuiven. Ik voel dit voornamelijk in het gebied rondom mijn schaambot. Zijn er meer mensen die deze klachten herkennen?</p><p>Zodra het echt pijnlijk wordt ga ik even liggen, dat helpt nog wel eens. Ik heb ook al een afspraak voor as woensdag bij de fysio, maar misschien heeft iemand hier nog andere tips? ?</p><p>Alvast bedankt! </p>

Ja het heel herkenbaar! Je krijgt straks veel tips van de fysio. Het lijkt zeker op bekkenklachten! Vooral belangrijk.. Niet doorgaan totdat je pijn krijgt.. Neem eerder je rust door te gaan liggen, zodat je erger voorkomt. Goed naar je lichaam luisteren.. Is makkelijker gezegd dan gedaan ik weet het! ?

Goed dat je al een afspraak heb bij de fysio! Ik heb sinds de kerst last van bekkeninstabiliteit en zit nu 3 weken voor de uitgerekende datum. (Last sinds week 15)
het is niet fijn, ik weet niet wat voor beroep je heb maar probeer heel erg af te wisselen in staan, zitten, liggen en lopen. Bij mij kon dat dus niet en de pijn werd alleen maar erger. Ik ben met week 28 helemaal gestopt met werken en sinds  toen kan ik een beetje normaal door het leven. Dat betekend niet dat ik pijnvrij ben! 

Ik ga nog steeds wekelijks maar de fysio en ben na de eerste keer fysio al minder gaan werken. Dat scheelde al heel veel, maar te weinig! Mijn werk deed ook heel erg moeilijk erover. 

Ik moet nu nog steeds niet gaan schoonmaken, een stofzuiger door het huis halen lukt nog wel. Ga op je vrije dag tussen het zitten door even een kleine wandeling maken, want dan heb je beweging.
hopelijk heb je hier iets aan. Bij vragen laat het even weten

Terug
Bovenaan