pijn bestrijding????

A

Anoniem

Guest
hoi hoi
ben nu 25weken van mijn 5e kindje en had een vraagje.
de eerste drie waren geen probleem bij de bevalling maar de laaste was echt een ramp.
de ontsluiting kwam heel erg moeilijk op gang en de verloskundige heeft me dan ook echt moeten helpen.
helaas deed zo,n verschrikkelijk pijn.toen ik voledige ontsluiting had zat onze zoon vast.
zijn koppie was eruit maar de rest zat moervast.
de verloskundige was aan het trekken en de kraamhulp zette zich af via de muur en begon de duwen(voelde me net een koe).
heb er een behoorlijk trauma van opgelopen en zie dan ook verschrikkelijk tegen de bevalling op.
nou was mijn vraag aan jullie of jullie ervaring hebben met pijnbestrijding?
dus wat is er mogelijk,spuiten,pillen enz?
groetjes sil

Het is in Nederland nog niet zoals in andere landen.
Pijn bestrijding is in de meeste gevallen alleen tijdens kantooruren en natuurlijk in het ziekenhuis.
Maar je kunt hier voor wel gaan shoppen bij de verschillende ziekenhuizen om te vragen wat de mogelijkheden zijn. Vraag ook eens hoe je VK er tegenover staat , misschien heb je haar steun ook en kan zij je ook raad geven.
Staat ze er niet achter , gewoon doorzetten , het is jouw bevalling! Maar het kan wel veel tijd en energie kosten om iets voor elkaar te krijgen.\

http://www.kindenziekenhuis.nl/nieuws.asp?id=24

Kijk ook eens daar , misschien dat ze je daar verder kunnen helpen.

Groet Xanthe

Hoi,

Je hebt meerdere mogelijkheden. De meeste in het ziekenhuis. Thuis kun je denken aan: Tens, zelfhypnose en andere niet medische dingen.
In het ziekenhuis kun je pethedine prikken en een ruggeprik krijgen. Maar ook daar kun je natuurlijk de Tens en andere dingen doen. Maar die medische pijnbestrijders kunnen zo ook hun nadelen hebben. Google eens een keer op pijnbestrijding bij bevalling. Dan komt er vast van alles naar boven.

Ik heb bij de geboorte van Thom ook een ruggeprik gehad. Dus als je vragen hebt, je weet me te vinden.

Groetjes, Kat

he kat,

Vertel vertel vertel!!
Hoe heb jij die ruggenprik ervaren.
Sil ik ben nu zwanger van de vierde en mijn eerste bevalling was een ellende.
Rugweeen en beenweeen, geen buikweeen en geen persweeen.
Heeft twee dagen geduurd.
De tweede bevalling alleen beenweeen gehad, heel fijn.
Derde bevalling duurde drie uur, weer been en rugweeen. Kwamen zo snel dat ik het niet kon uithouden.
Heb de hele tijd in bad gezeten en na 2 minuten persen kwam gino eruit.
Nu ben ik erg bang bij de vierde.
En mijn verloskundige staat open voor een ruggenprik maar....... daar komen kosten bij.
Heb via internet gezien dat me dat zeker 2000 euro gaat kosten.
En die moet je wel hebben!!
Nu met vier kinderen weet ik nog wel meer manieren om mijn geld uit te geven.
Aan de andere kant ben ik best bang.
Groetjes

Ruggeprik is niet geheel zonder risico's, het kan complicaties geven.
Pijnbestrijding dmv medicatie verdient bij mij beslist niet de voorkeur, omdat mijn darmen nogal overgevoelig reageren, die willen dat niets meer. En dat geeft mij nog een grotere risico op complicaties. Ik zal dan ook echt moeten proberen het zonder te doen.

Ik wil wel weten of er een bad is in het ziekenhuis. Want dat is echt geweldig. Niet om in te bevallen, maar wel om pijn in op te vangen.

Miep

Terug
Bovenaan