Pijn bestrijding?

Ja ja daar ben ik weer!!!

Hebben jullie bij je vorige kindjes pijnbestijding gekregen? en wat voor pijn bestijding? en hoe was jullie ervaring hier in?

Ik heb nooit eerder pijnbestijding gekregen maar ik ben door de pijn ook een hoop kwijt of niet echt aanwezig alleen maar bezig met pijn pijn pijn!!!
Ik zit nu vaak te denken van zou ik het nu wel willen en zou ik het dan bewuster mee maken de bevalling!
Gaan jullie het nu weer doen of juist niet?

Ik ben benieuwd, groetjes Mina

Mijn dochter kwam met een spoedkeizersnee. De ruggenprik werkte niet bij me. Ze hebben me een aantal keren geprikt, maar het lukte gewoon niet. Het deed echt vreselijk pijn en uiteindelijk moest ik dus onder algehele narcose. Niet bang worden voor een ruggenprik nu hoor! Het komt echt haast nooit voor dat het niet werkt.
Ik hoop nu via een natuurlijke manier te bevallen en ben dus nu best bang voor de ruggenprik. Ook al hoeft het niet te betekenen dat het nu weer niet zou lukken.
Dan zijn er geloof ik nog 2 andere manieren waarvan 1 manier je heel suf kan maken waardoor je heel afwezig bent en de andere manier kan weer een beetje schadelijk zijn voor de baby........ zucht...... ik weet het dus gewoon niet! Oh ja en je kan zo'n tensapparaat huren (ook voor thuis) waarbij je jezelf schokjes geeft....... maar dat spreekt me eigenlijk ook niet echt aan.....
Sorry Mina, maar aan mijn verhaal heb je dus eigenlijk ook niks hahaha!
Nou kom op meiden met die andere ervaringen ik ben reuze benieuwd.

Liefs Trudi

Mina
ik ben zwanger van mjn eerste kindje en zal in het ziekenis bevallen op medische indicatie. Ik ben door he ziekenhuis goed voorgelicht over wat de mogelijkheden zijn. Misschien kun je aan je verloskundige of gynecoloog vragen wat er allemaal mogelijk is. Succes

Gr Anoesjka

Ik heb bij de eerste uiteindelijk - na een hele zware nacht met eigenlijk alleen weeënstorm- gevraagd om iets.
Mij werd gezegd dat een ruggenprik kon, maar dat dat een verhoogd risico geeft op een vacuumverlossing en eventueel een keizersnee.
Ik heb toen voor iets met een "p"(sorry ik vergeet het steeds, maar dat is zo te vinden op google) gekregen. Dat zou de scherpe randjes eraf halen. Misschien is dat zo, maar die randjes moeten dan wel superscherp zijn geweest. Bovendien kan je er suf van worden, dus moest ik in mijn bed blijven.

Bij de tweede heb ik datzelfde ook vrij in het begin gekregen. Ze vertelden me later pas dat het wel de scherpe randjes eraf kan halen, maar het kan ook de bevalling bevorderen, waardoor je net zo goed weer meer pijn krijgt.

Bij de eerste ben ik trouwens alsnog na vaccumpoging geeindigd met een keizersnee. Ook een ruggenprik gehad en ik vond het zalig. Geen wee meer weg te puffen! Ik mocht niet bewegen met de prik, is natuurlijk zeer risicovol met een rug, maar ik weet nog wel dat ik even schrok van de prik en iets bewoog. Het ging allemaal goed, maar de anesthesist keek erg streng en geschrokken. De volgende keer (als het zo ver komt) vraag ik hem/haar nog beter aan te kondigen dat de prik komt om mij schrap te zetten. Ik ben helemaal niet bang voor naalden, maar in je rug zie je het niet aankomen en het was eigenlijk een reflex.

Verder is het zo dat de ruggenprik voor een spoedkeizersnede een ander goedje is dan als je het langer van te voren weet. Hoe dat precies in elkaar steekt weet ik niet. Bovendien kan het dan zijn dat ze met 8 cm de ruggenprik stop zetten i.v.m. het kunnen persen. Dan voelt de pijn misschien extra heftig.

Ik denk dat ik dat "p"-medicijn misschien wel weer vraag. Ik moet het denk ik ook maar bespreken.

Groetjes,
Tamar

Hoi Mina,

Heb zelf geen ervaring met pijnbestrijding, ben beide keren thuis bevallen, nu hoop ik weer.
Ik weet wel dat de 2e bevalling een stuk makkerlijker ging dan de eerste.
Dus wie weet is dat bij jou ook zo!

Gr. Janneke

Ik ben vanaf het eerste moment in een ruggenweeenstorm terecht gekomen en ben de eerste 3,5 uur echt kwijt. Ze hebben me naar het zkh gebracht voor een ruggenprik maar eenmaal daar aan gekomen had ik al te veel ontsluiting en kon het niet meer... Doordat ik van de 5 uur dus zoveel niet meer weet heb ik geen idee hoeveel pijn ik nu echt heb gehad.... heb in een roes gezeten.
Ik wil nu thuis gaan bevallen en dan zonder pijnstilling maar mocht dat niet gaan dan zit ik zo in het zkh en zien we wel wat het wordt!

Joyce

Ik ben met ruggeprik PIJNLOOS bevallen! Het kan echt. Het enige wat ik vervelend vond was de blaascatheter want daar hield ik een blaasonsteking aan over.

Die p staat voor pethedine en is een verdovend middel dat de scherpe kanten eraf haalt maar die ruggeprik ja, dan voel je nauwelijks meer wat.

Ik zou nooit meer zonder doen!

Terug
Bovenaan