Pijn bij borstvoeding

<p>Hoi dames,</p><p>wie herkent dit of heeft advies? (Behalve lactatiedeskundige vragen ;) )</p><p>ik geef al bijna 12 week fulltime bv maar sinds een paar dagen geleden kan ik de voeding niet meer verdragen aan 1 kant door pijn! Het begon te voelen alsof hij ‘klakt’ met zijn kaak en na de voeding voelde het als een blauwe plek. Dit zette die nacht en volgende dag door als een beginnende ontsteking en deed continu zeer. Heb de pijnlijke kant iedere keer goed leeg gekolfd en paar keer geprobeerd aan te leggen maar was gewoon niet te doen door de pijn! Nu voelt mijn borst helemaal weer normaal maar toch blijf ik dat ‘klakkende’ gevoel ervaren aan die kant als hij drinkt maar voel dat totaal niet aan de andere kant! Dat is toch gek??! En het is dan meteen weer pijnlijk en niet te doen...</p>

Doet je borst pijn of meer je tepel? Weet niet of je het al doet of geprobeerd hebt, maar je borst meemasseren als hij drinkt kan ook helpen een ontsteking te voorkomen. Het is belangrijk dat je borst goed leeg gedronken wordt.  Verder je tepels soepel houden met tepelcreme zodat er geen kloven kunnen ontstaan. 

Het is niet de tepel zelf (gebruik idd ook tepelcreme) maar meer het weefsel erachter. Toen het nog ontstoken voelde heb ik tijdens het kolven goed meegemaseerd dus nu voelt het weer goed maar ik kan hem echt niet langer dan 5 minuten aan de borst hebben dan voelt het meteen weer heeeeeel naar ?

Zou het spruw kunnen zijn? Even checken of je kindje witte aanslag/stippen op de tong heeft?  Het klakken en de pijn die je omschrijft passen daar wel bij. Zou ik even laten uitsluiten..

Toevallig waren we vorige week bij de huisarts en heeft ze daarnaar gekeken omdat hij witte aanslag had maar hij had het toen niet en nu heeft hij helemaal geen witte aanslag meer dus dat zou wel heel toevallig zijn

Terug
Bovenaan