Pijn bij diep inademen

<p>Lieve meiden,</p><p>Ik merk sinds vanacht dat ik bij diep inademen (bijv net voor een nies) een stekend/trekkend gevorl heb over mijn buik. Het zit over de bovenste helft en gaat van boven naar onder. Ik ben 14w dus HELLP oid is t niet. Bloeddruk is overigens prima. Nu ik rechtop zit/sta is t iets minder.</p><p>Ik heb wel heel veel last van een hele trage stoelgang, een constant vol gevoel en veel maagzuur. En heb ook best al ern flinke buik (bij zwangerschap 1 was mijn buik pas met 25w dit formaat) </p><p>Heeft iemand misschien enig idee wat dit kan zijn?</p><p> </p>

Ik ben nu bijna 11 weken en heb dat gevoel ook sinds een week. Af en toe steken bij diep adem halen. Bij mij is het vooral dat ik moeite heb met diep adem halen. Ik heb dit eerder gehad toen ik nog niet zwanger was, misschien zijn het onbewust spanningen over alles wat gaat veranderen de komende tijd!

Het is goed mogelijk dat dit door maagzuur komt. Ik heb iig veel last van maagzuur gehad en daarbij bij ademen steken in borst, tussen schouders en rug.
Omeprazol halen bij de dokter en kijken of dit helpt. Je wil geen slokdarmontsteking ontwikkelen. 

Misschien dat het je (buik)spieren zijn? Deze worden door de zwangerschap al in snel tempo opgerekt, door volle longen worden ze 'gedwongen' om nog verder te rekken. Misschien is de rek er op zo'n moment even uit ;)

Terug
Bovenaan