Pijn bij het poepen (sorry)

Hallo,

Ja sorry lekker onderwerp weet het maar tijdens mijn zwangerschap had ik last van mijn anus, poepen deed heel zeer net of er allemaal naalden steken
Na de bevalling is dit niet minder geworden integendeel zelfs!!
Lijkt wel of er allemaal naalden in prikken zelfs als ik zit.
Smorgens even poepen is geen pretje en soms komt er bloed mee omdat er wat scheirt.

Ik weet dat ik daarvoor naar de huisarts moet maar daar wil ik liever niet naar toe.
Beetje aparta vent en als ik dan ook nog in mijn blote kont moet liggen, nee dank je

Iemand een idee??

Jacomien
Kylian 09-09-2007

hallo

Dit klinkt zeer zeker als aambeien! Heb ik ook gehad tijdens de zwangerschap ( had ik toen niet door, deden ook geen zeer bij mij en je ziet ze vaak ook niet omdat ze aan de binnenkant ziten.) Pas een 2 weken na de zwangerschap ging er dus een kapot en werd het echt pijnlijk.
Ik zou anders toch even naar de huisarts gaan, dat wordt ook geadviseerd bij bloedende aambeien.
Ik Heb Sperti zalf  gebruikt ( kan je bij de appotheek naar vragen) en de huisarts adviseerde dat je moet proberen dunnere ontlasting te houden voor een tijdje. Had daar zakjes met vezels voor gekregen.
Huisarts zei wel dat ik bij meer bloed en aanhoudende pijn terug moest komen omdat er anders misschien een bloedpropje kon zitten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar ik zou toch even langs de huisarts gaan.

Groetjes Marian

Bedankt voor de reactie

Ik ga sperti zalf halen bij de apotheek en ook meer drinken dat deed ik sowieso te weinig.

Ook ga ik multi vitaminen slikken want die kreeg ik al helemaal niet binnen
Na de bevalling maakte de kraamhulp stukjes appel voor me en dat heb ik zelf nog 2 a 3 weken volgehouden maar daarna niet meer.

Ik had nog zwangerschapsvitamines liggen en die heb ik opgeslikt, soms vergat ik ze weleens en dan had ik er meer last van mijn aambeien dan wanneer ik ze wel slikte.
Ik ga nu eerst proberen om nog meer vezels binnen te krijgen, meer te drinken en die zalf mocht het volgende week nog niet over zijn ga ik naar de dokter

Ik heb hier geen ervaring mee, dus kan je verder geen tips geven. Maar ik zou toch maar even langs de huisarts gaan als ik jou was.
Maar is het niet een goed idee om een andere huisarts te gaan zoeken als je je bij deze man niet prettig voelt. Een huisarts is naar mijn mening iemand waar je je bij op je gemak moet voelen zodat je zaken (van allerlei verschillende aard) kunt bespreken.

Voor nu hoop ik in ieder geval dat je snel van je klachten af bent.

Groetjes Elise

Hoi,

Ik heb er ook last van gehad en durfde zelf ook niet naar de huisarts. Ik kreeg als tip van iemand om je na het poepen niet met w.c. papier af te vegen, want dat zou juist meer gaan irriteren, maar met een ( wegwerp) washandje de boel even wassen en daarna droogdeppen.
Het hielp bij mij en na een paar dagen was het over ook omdat ik ook wat meer ging drinken....

Groetjes Hanneke

dat zijn idd aambeien....heb het zelf ook!!

ik heb ook zelf wat gehaald, want toen ik de dokter belde zei ze dat kan je gewoon zelf halen. als het te lang duurt moest ik even langs komen.

je moet wel even nagaan of het inwendig of uitwendig is.
bij mij was het inwendig omdat ik ook jeuk had in mijn anus
dus heb ik zetpillen gehaald, en het is over....(tot nu toe)

succes, want het doet idd erg zeer!!!!!!!!!!!!

Hoi,

ik zou maar niet zo zeker zijn dat dit aambeien zijn. Ik heb het namelijk zelf ook gehad, ik kon bij elke grote toiletbeurt wel tegen de muur omhoog kruipen en deed dat ook letterlijk.
Ik dacht ook dat ik aambeien had en kocht Sperti, dit heb ik 3 tot 4 weken gebruikt (ik weet dat er op de verpakking 2 weken staat! maar ik was kort geleden ook al bij de huisarts en wilde niet gelijk weer heen) toen heb ik de huisarts maar weer eens gebeld en die zei dat ik gelijk maar even moest langskomen, want ze dacht dat ik iets heel anders had. Ze zei dat ik misschien eerst wel aambeien had gehad.
Ze keek even en zei gelijk dat ik allemaal scheurtjes in mijn anus had en elke keer als ik druk zet dan knalt de boel weer open en zo kan het nooit genezen. Ik kreeg een zalf voorgeschreven die ik 6 keer per dag en dat 4 weken lang moest smeren ('t was nog ernstig). Ja, tis een hele dagtaak, maar ik ben er nu wel vanaf!
De zalf heet: isosorbidedinitraat - vaselinecreme

Terug
Bovenaan