Pijn bij poepen.

<p>Ik ben nu 37+5 weken zwanger van de 2e. Me eerste is van 23 Januari 2019 en nu 22 Februari uitgerekend. </p><p>Ik heb ontzettende moeite met poepen. Gister deed het al pijn, maar vandaag helemaal. Moet super veel druk zetten en dan lukt het nog bijna niet. Terwijl ik wel moet poepen. <br /><br /></p><p>Zijn dit voortekenen ? Of hebben jullie eventuele tips ?</p><p>Ik drink voldoende, zelfs nog meer als dat ik deed. Ik slaap ook erg slecht, word veel wakker in de nacht ook voor plassen maar ook uit het niks. Ik heb veel krampen en steken en druk in me buik. Hij is nog niet ingedaald maar de gynacoloog zei dat dit ook pas kan gebeuren wanneer ik moet bevallen. Maar dat dit wel de pijn erger kan maken. <br /><br /></p><p>Alvast bedankt voor jullie tips/reacties. </p>
 
Hoi, helaas geen tips, wel herkenning. Ik ben nu 36+5 en heb eigenlijk precies hetzelfde als wat jij beschrijft. Veel aandrang, maar t lukt niet. En s nachts ook veel slechter slapen sinds een paar dagen. Ik probeer veel te drinken inderdaad en volkoren producten ge eten en veel fruit en groente . Hopelijk komt t dan meer op gang. 
 
Beste tip die ik heb gehad was roosvicee laxo! Hielp bij mij enorm toen ik een aantal weken na de bevalling ineens last kreeg.
 
Misschien kiwi eten? Ik had er vooral last na mijn bevalling. 2stuks kiwi gegeten en toen ging het makkelijker. Was een tip van de kraamzorg. 
 
Ik zou zakjes halen bij de huisarts. Na en tijdens de bevalling kun je er ook last van hebben. Het is fijn dat de ontlasting dat wat dunner is. Ik zou ze zo snel mogelijk ophalen.
 
 
 
 
Ook veel last van gehad aan het einde van de zwangerschap. Ik gebruikte movicolon van de huisarts. Als ik echt veel last had kreeg ik ook meer harde buiken en krampen, maar dat waren geen voortekenen kwam puur door de vulling van de darmen.
 
Terug
Bovenaan