Pijn bij ribben, 15 wk zwanger

<p>Hoi,</p><p>Ik ben nu 15 weken zwanger en heb sinds een paar dagen pijn om en nabij mijn ribben en iets lager in mijn zij. Alleen aan de rechterkant. Voelt als enorme spierpijn, soms een steek (vooral als ik een stuk moet lopen). Is dit herkenbaar? Waar komt het door? Lijkt mij wat vroeg in de zwangerschap.. </p><p>Groetjes</p>

Ik heb dit ook gehad maar dan rond 20 weken, en nu nog (23 weken) maar wel wat minder heftig dan toen. Heb me laten testen op blaasontsteking, dit was het niet maar had wel gekund dus zou het even laten testen als ik jou was. Mijn verloskundige gaf aan dat het ook hoort bij bandenpijn, het groeien van de baarmoeder en de banden. Misschien ook nog even aan je eigen verloskundige vragen?

Ik heb het ook gehad, zelfs 1 aanval zo erg dat ik ‘s avonds laat de verloskundige had gebeld (ongeveer met 15 weken ook). Flinke steken bij m’n ribben dat ik niet meer rechtop kon staan. Had de volgende dag ook een beurs gevoel rond die plekken.
Bij mij bleek het aan wijkende buikspieren te liggen. Je buikspieren zijn verbonden met de spieren rond je ribben en gaan plaats maken voor je baarmoeder. Mijn fysio heeft het laatst helemaal uitgelegd. Ik had er 2 weken geen last meer van. Hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn maar wellicht ook wel! 

Thanks voor jullie reacties.. toch wel een geruststelling dat het niks raars is! Ik kijk het nog even aan en anders bel ik voor de zekerheid de vk even. Thanks!

Thanks voor jullie reacties.. toch wel een geruststelling dat het niks raars is! Ik kijk het nog even aan en anders bel ik voor de zekerheid de vk even. Thanks!

Terug
Bovenaan