pijn bij schaambeen

he meiden!!

wat is het spannend nu he!! de eersten zijn al bevallen! ik weet nog dat ik de test deed en nu ben ik al 38 weken!!

vraagje, ik heb zo'n pijn aan mn schaambeen aan de voorkant, vooral als ik op wil gaan staan of wil draaien in bed is het erg pijnlijk.
ook het lopen gaat daardoor steeds moeilijker... ik waggel nu als n echte zwangere.
hebben meer meiden hier last van en is dit normaal?

onze kleine is wel goed ingedaald dus ik denk dat het hoofdje daar klem zit maar ik weet t niet zeker vandaar ff dit berichtje!

nou dames, iedereen veel suc6 met de laatste loodjes en de mama;s gefeliciteerd en ga lekker genieten!!

liefs ramona

Klinkt precies wat ik begon te krijgen met 38 weken. Troost je met 39 weken is het erger en met 40 weken AUW.
Spannend is het zeker, maar van mij mag mijn kleine meid nu wel komen.

Volgens mij heet dit bekkenpijn. Je bekken wordt weker zodat het zich strakjes mooi kan aanpassen als het kindje eruit komt. Dus helaas: het hoort erbij. Dat is dus ook de reden dat hoogzwangere vrouwen gaan waggelen als een pinguin. Sommigen hebben dit al vroeger in de zwangerschap, dus wees blij dat je het nu pas hebt.

Bij mij helpt het als ik mijn benen bij elkaar probeer te houden als ik omdraai in bed en het omdraaien in fases te doen. Opstaan blijft een hele klus, maar je ergens aan optrekken wil helpen. Of als je niets hebt, eerst 1 been naar voren als een ridder en dan met je arm erop leunen terwijl je jezelf omhoog duwt. Bij het lopen helpt het om kleine stapjes te zetten en af en toe stil te staan als het te erg wordt. Je hebt een excuus dat je nu langzamer loopt: je bent zwanger!

Liefs,

Swanfeather
40 weken 2 dagen

Idd het zijn je bekken die weker worden omdat er straks een baby-tje doorheen moet.

Goede tips staan hier boven die kreeg ik in de zwangerschap van Nova ook van mijn bekkentherapeut.

En ja helaas tot aan de bevalling wordt het gevoel alleen maar erger.

Succes!!!

Liefs Randy

he meiden!

bedankt voor de reactie!
beetje jammer dat t alleen maar erger wordt..... maar ach, t is nog maar ff.
wie weet komt die van ons wel wat eerder, scheelt weer n paar dagen pijn!

poeh, al 40 wken en 2 dagen!! kan me voorstellen dat je wel wil dat die kleine komt! ik wil nu al wel dat ze komt!

en randy, ik zie wel dat jij ook zo heerlijk veel nachtrust krijgt!! 4.38u!!! t is nu 6 uur! maar ik kruip zometeen nog wel ff in mn bedje!

jullie ook veel suc6!

liefs

hoi,
ik had er ook last van maar kwam vanuit me bekkeninstabiliteit.
maar nu het kind in een stuit ligt lijkt wel of het daarmee te maken had.ik heb nu geen last meer van.moet ook zeggen dat me bekken ook aardig onder controle is.
alleen als ik te lang in bed lig kan ik amper op me benen staan.
succes,eind is in zicht voor je,nog ff volhouden.dan ben je er vanaf van die pijn.ik was na me bevalling gelijk pijn vrij.heel raar,stapte zo uit me bed.terwijl ik uur daarvoor zo door me benen zakte.
gr marjan

Inmiddels 40 weken en 3 dagen ;-(
Inderdaad ben ik wel erg benieuwd nu.
Goed om te horen dat de dingen die ik doe tegen de pijn ook door een bekkentherapeut zijn aangeraden. Ik heb er zelf achter moeten komen.

Succes met de laatste loodjes iedereen. Dat jullie allemaal op de uitgerekende datum mogen bevallen!

Swanfeather

Hoi juni,
Heeft inderdaad met verweking van je bekken te maken. Wat bij mij wel helpt (tip van de fysio) is wijdbeens zitten (ongeveer hoek van 70 graden) en bovenbenen goed laten rusten. Niet zo charmant, maar geeft wel rust. Ook bij het lopen je benen wat verder uit elkaar zetten en je heupen niet te veel wiegen scheelt. Verder zo veel mogelijk afwisselen van houding. Als ik te lang zit, krijg ik ook last van m'n stuitje, met name 's-avonds. Heeft hier ook mee te maken. Geen garanties, maar de fysio zei, dat je bevalling er waarschijnlijker alleen maar makkelijker op wordt.
Geniet nog even van de laatste weken/dagen zwanger zijn en succes met de bevalling en een fijne kraamtijd.
Gr. Diaan

Terug
Bovenaan