Pijn bij seks

<p>Hoi,</p><p>Misschien een beetje too much information, maar ik ben toch op zoek naar hulp, dus hoop dat jullie het niet erg vinden.</p><p>Vandaag ben ik 6+6 zwanger. Mijn vriend en ik probeerden seks te hebben deze week, maar ik kreeg enorme steken en pijn in mijn buik rechts bij mijn liezen en een stukje erboven. Ook voelde het alsof hij continu tegen mijn baarmoedermond aankwam waardoor er ook pijnscheuten in mijn buik kwamen. Enorme pijn dus waardoor we echt moesten stoppen. Is dit normaal? Ik maak me toch zorgen en nu is mijn zin in seks helemaal weg door de angst voor de pijn.</p><p>Ook merk ik dat er 's ochtends heel weinig urine uitkomt, terwijl je normaal gewoon veel plast als je net wakker bent. Voelt wel gewoon alsof mijn blaas vol is, maar er komt heel weinig uit. Heb geen pijn bij het plassen. </p><p> </p><p>Verder ben ik echt hondsmoe. Tot bijna het depressieve aan toe. Ik ben lusteloos, nergens zin in en doe ook helemaal niks. Ik kan mezelf nergens toe zetten. Stofzuigen stel ik al dagen uit en ook koken is een te grote opgave. Heb nu vakantie gelukkig van het werk, maar ik kijk enorm tegenop om weer aan het werk te moeten straks. Ik slaap heel veel en voel me eigenlijk lamlendig en verdrietig continu. Huil ook veel. Dit zullen de hormonen wel zijn, maar toch zit dit me niet lekker. Het overvalt me nogal allemaal.</p><p>Hebben meer mensen dit? Zijn dit tekenen van iets? Ik maak me zorgen en voel me niet prettig in mijn vel de laatste tijd. </p>

Wat vervelend zeg! Over de pijn bij seks weet ik niet zo veel, maar dat is wel naar! 

Ik herken wel de vermoeidheid. Je lijf is hard bezig met de zwangerschap, dus niet gek dat je moe bent. En hormonen kunnen je inderdaad flink overhoop gooien, waardoor je je emotioneel en lamlendig voelt. Wat dat betreft denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken, maar het is wel heel vervelend. Het verschilt denk ik per persoon hoe erg en hoe lang je daar last van hebt. Ik ben het hele eerste trimester erg moe geweest, toen een paar weken niet en vanaf 20 weken kwam de vermoeidheid weer terug. Wees lief voor jezelf! Je bent zwanger en daardoor kun je niet altijd op hetzelfde tempo door. Geeft niks, het komt wel weer!
En weet dat je qua werk nu andere rechten hebt. Je mag vaker pauze nemen en zelfs even rusten tussendoor. Als je tegen grenzen oploopt, zou ik dat zeker even aankaarten op je werk.
Sterkte en ook gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hoi!
Ik herken wel de pijn bij de baarmoedermond tijdens het vrijen.Dit had ik ook behoorlijk!!
Dit was ergens tussen week 12-16 voorbij zo uit mn hoofd.
Door het groeien van je baarmoeder wordt er getrokken aan allerlei banden rondom je bekken én alles is veel beter doorbloed en staat lichtelijk ‘op spanning’. Daar komt dat vandaan. ☺️
De pijn in je liezen en buik herken ik niet..

Wat betreft je verhaal bij het plassen.
Je kan voor de zekerheid altijd even je urine laten controleren bij de huisarts op een blaasontsteking. Je weet t maar nooit! ☺️

En dan die moeheid… icm met hormonen.. Ja de een wordt harder getroffen dan door hormonen dan de ander.. Het zijn nare ‘beestjes’ ?
Het is niet gek wat je voelt.. er komt zó veel over je heen! Echt.
Lees vooral veel mee op het forum en zoek naar herkenbare verhalen, die zijn er écht. HEEL VEEL. ❤️

Ik wil.je niet bang maken hoor maar zou toch even de huisarts maandag bellen.
Pijn bij het vrijen had ik ook bij mijn andere zwangerschap bij 5 weken (dachten we). Bleek buitenbaarmoederlijk te zijn dus aub wel maandag even langsgaan ook om gelijk je urine na te laten kijken.
Op dit moment opnieuw zwanger en nu geen pijn bij vrijen.

Terug
Bovenaan