Pijn bij stuitje

Is het herkenbaar of normaal dat je pijn heb in je onderrug? Lijkt wel soort spierpijn:( met lopen, draaien, en bepaalde bewegingen? Bel van de week wel even de verloskundige op. Ben nu 23 weken zwanger eerste wondertje
 
Je zou ook even kunnen bellen met een bekkenfysiotherapeut in je buurt, je rug en bekken krijgen best wat te verduren tijdens de zwangerschap.
Soms ben je met een paar behandelingen en wat oefeningen al een heel eind op weg :) succes!
 
Ja, ik heb dat ook heel lang gehad. Vooral na de bevalling! Bij mij had het te maken met het feit dat alles weker wordt voor de bevalling. Het is een rotgevoel! Ik ben nu 6 weken geleden bevallen en het begint beter te worden.
 
Ik heb dit vooral in het begin vd zwangerschap gehad, tot ongeveer 5 week. Was voor mij een teken dat ik zwanger was. Had ik de eerste zwangerschap ook. Nu nergens meer last van

Later in de zwangerschap kan t ook duiden op bekkeninstabiliteit
 
Ik had dit ook rond de 20 weken. Ik kon nauwelijks zitten of lopen. Paar week later was het ook zo ineens weer over, nu 31 weken nergens last van.
 
In je titel geef je aan pijn in je stuitje te hebben. Je bekkenbodemspier zit vast aan je stuitje (zie afbeelding). Op het moment dat je bekkenbodem bijvoorbeeld teveel gespannen is, gaat ie aan je stuitje trekken. Hiervoor kun je een bekkentherapeut bellen. Veel zwangeren hebben last van hun bekken, je kunt er mar beter op tijd bij zijn! Rugpijn en urineverlies staat hier ook mee in verband.
 
Terug
Bovenaan