Pijn bij vrijen

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Onze dochter is nu net  3 maanden (en 1 dag), maar het vrijen is nog steeds pijnlijk. Ik vermoed dat het het littekenweefsel is van de hechtingen.  Ik ben tijdens de bevalling wat ingescheurd en dit is wel netjes gehecht. Hebben jullie er ook last van en zijn er moeders die 'weten' hoe lang dit nog ongeveer kan duren? Ervaringsdeskundigen???

Groetjes, Marisa

ik heb niet echt pijn gehad maar was wel gevoelig. tot dat ik voor nacontrole naar de vk moest.
zij vertelde me dat alles in orde was van binnen (was een beetje inwendig ingescheurd).
ik vroeg toen ook hoe dat nu zat met de 'pijn'. het kan dus komen van de bevalling maar ook door dat je te voorzichtig bent en dus een beetje verkrampt waardoor je te droog blijft en het dus pijn doet zoals bij jou.
ik zou het met glijmiddel proberen (tip van vk)als ik jou was en als dat niet helpt naar de gyn. gaan. want het zou toch zonde zijn als je altijd pijn blijft houden.
bij mij wass het na die controle helemaal over. ik wilde onbewust dus van de vk horen dat alles in orde was bij mij!

s6 er mee,
groetjes martine
(demi is 9 weken)

Ik heb bij mijn bevalling van mijn zoontje in 2004 ook hechtingen gehad en bij mij is het toen ook vrij lang gevoelig gebleven. Maar op den duur gaat het echt wel over....
Als het echt pijn blijft doen moet je gewoon ff naar ha ofzo!

Ik ben geen ervaringsdeskundige en hoor ook graag van jullie, want bij ons/mij doet het vrijen ook pijn. Zelfs met glijmiddel...

Hoi. Tijdens de bevalling van mijn eerste zoontje had ik een subtotaalruptuur opgelopen en moest in het ziekenhuis gehecht worden. Ik ben toen bij de 12 hechtingen maar gestopt met tellen, maar het waren er uiteindelijk heel veel..
Ik heb daar ook nog lang last van gehad met vrijen hoor! Zeker bij het naar binnen gaan is dat heel lang zeker een half jaar) gevoelig gebleven..
Ik had nu ook weer wat hechtingen dus ik ben benieuwd of ik er nu weer last van heb..?
Gr. Anne-Marie
mama van Tim (2,5) en Jesse (12-7-07)

Hoi

Ik heb ook nog steeds last van pijn bij het vrijen
Jesse is nu dus 15 weken oud
Ik heb bij de oudste een knip gehad en een flinke ook, maar na een paar weekjes kon ik toch al wel weer pijnloos vrijen
Deze keer was het maar een klein scheurtje en heb ik er eigenlijk geen last van gehad en waren we met 4 weken alweer aan t proberen
Toen deed het helemaal geen pijn, maar een aantal weken later (nadat ik een keer weer ongesteld was geweest) konden we gewoon niet meer vrijen door de pijn
Daarna durf ik ook niet zo goed meer en hebben we t ook nog niet weer geprobeerd
We moeten nog weer even van de schrik bekomen, want het was echt heel pijnlijk
Over een tijdje proberen we het wel weer en dan zien we wel
Mocht het dan nog pijnlijk zijn dan gaan we gewoon even langs de huisarts of gyn

Groetjes Xennah

daar waar het gehecht is rekt de huid niet meer, langzaam aan moet de huid om het litteken heen soepeler worden en meer gaan rekken, dit kan even duren........

Terug
Bovenaan