Pijn bovenbuik

<p>Hoi,</p><p>Vorige week heb ik voor het eerst pijn gekregen in mijn bovenbuik. Ik heb toen de Vk gebeld en de bloeddruk enzo was goed dus hoefde me geen zorgen te maken.</p><p>Vannacht werd ik wederom wakker met hartkloppingen, pijn in bovenbuik en bovenrug/borst. Ik ben na paar uurtjes pijn hebben vanzelf in slaap gevallen. </p><p>Heeft iemand dit ook (gehad)? Het is behoorlijk vervelend. </p>

Ja ik ken dat..Had vernomen dat hartkloppingen er bij kunnen horen..je lichaam werkt veel harder dan normaal...  de pijn in bovenbuik en rug ect had ik ook af en toe.. je gaat toch onbewust je lichaam anders bewegen..en alles rekt op, je huid..je spieren..                                              dus ik dacht aan een flinke spierpijn..alsof ik een flinke kou op je rug te pakken had. zo voelde het voor mij iig. Als ik er last van had nam ik een hete douche..of masseerde mijn buik een beetje..en mijn man mijn rug. Dit hielp wel. Probeer iets meer rust tussen door te pakken.Succes :) 

Ik had zulke klachten ook ongeveer aan einde zwangerschap. Rond 36-38 weken. Kon niet meer stil zitten of liggen van de enorme pijn. Bleek galstenen te zijn...

De plek van de pijn hoeft (en heeft) waarschijnlijk niets met de baby te maken te hebben. Ik kan hier wel meerdere redenen opnoemen wat het eventueel zou kunnen zijn, maar het beste is dat je naar je huisarts gaat en dat hij/zij jou even kan onderzoeken. Ik snap heel goed dat je eerste ingeving is om te laten controleren of het met de baby goed gaat, maar vergeet jezelf niet. De verloskundige had jou in dat geval moeten doorverwijzen terug naar dr huisarts. Beterschap Ps: je kan vannacht alvast proberen om met een extra kussen te slapen en oo je linkerzij. Van maagzuur kan je namelijk ook flink pijn krijgen in/achter je borstbeen want daar zit je slokdarm.

Hoi,Heb de laatste tijd (5-6 dagen) veel last van mijn onderbuik, pijn in mijn rug, misselijkheid, moeite met eten, snel moe en hoofdpijn. Ik hoef pas 10 jan ongesteld te worden, maar denk dat ik zwanger ben? (Ik weet niet hoe ik zelf iets in die forum moet plaatsen?)

Terug
Bovenaan