pijn bovenbuik

Hallo,

Ik heb al enige tijd last van een pijnlijk brandend gevoel in het midden en iets rechts van mijn bovenbuik. Het is een plek. De verloskundige wimpelt het weg met "bandenpijn". Maar bandenpijn ken ik, en dat voelt heel anders. Wie herkent dit?

Ik herken het wel. Klinkt als brandend maagzuur. Je zou even in de gaten moeten houden of het erger is na het eten of juist niet. Als ik  last heb van maagzuur herken ik dat ook niet altijd als maagzuur. Het is een zeurend brandend gevoel. Dit zit dat in het midden achter en onderaan  het borstbeen en rechts net onder je ribbenboog zit je maag. Ik zou  ook eens even een maagzuurremmer proberen ( rennie. gaviscon ).

Ik wil je wel even waarschuwen. Je moet bovenbuikpijn wel serieus nemen. Maagzuur is niet erg, maar er kan altijd ook zoiets zijn als galstenen of iets deregelijks. Laat je iig niet afwimpelen. Als het geen maagzuur is moeten ze maar eens bloed prikken of een echo maken.

Ook voor mij klingt het als maagzuur - iets waar ik helaas ook vaak last van heb en niet alleen tijdens de zwangerschap. Nu zijn de aanvallen wel een stuk erger dan 'normaal'. Rennies kan jij goed gebruiken tijdens de zwangerschap maar werkt voor mij niet altijd. Toen ik tijdens mijn vankantie in Spanje een hevige aanval kreeg en voor de pijn absoluut niet kon slapen maakte de Rennies geen verschil en uiteindelijk werd het pas minder na het drinken van ½ L drinkyogurt. Thuis maak ik havermout gekookt met water. Dat neutraliseert de zuur vrij snel en voor langere tijd.

Mor 74

Bedankt.... maar... het is geen brandend maagzuur. Het is n.l. niet mijn maag, maar daar onder. Heel vreemd. Maar goed, maandag toch naar de vk en proberen beter voor mezelf op te komen!

Hai Bla bla,

Dan zou het ook weleens heel goed iets met je galblaas ( galstenen )  kunnen zijn. Ik heb dit zelf gehad in mijn vorige zwangerschap. Toen heb ik er heel lang mee doorgelopen met hele vervelende gevolgen.  Inmiddels is mijn galblaas eruit.

Laat je niet afschepen, is mijn advies, en vraag een bloedonderzoek en echo van de bovenbuik.

Succes

Hoi,
vreemd dat je verloskundige zo reageert. Ik had het vorige week zaterdag ook de hele dag.  Toen heb ik maar gebeld en toen is ze gelijk nog even langsgekomen om mijn urine te testen en bloeddruk op te nemen.  
Want pijn in je bovenbuik kan ook een symptoom zijn van zwangerschapsvergiftigng. Ik wil je niet bang maken, maar ik zou het toch in de gaten houden.
Overigens was bij mij  alles goed. Maar zou toch voor de zekerheid navragen.

Weet je al iets toevallig?

Groetjes,

Hi Bla Bla!

Ik herken die pijn wel, ik heb ook last van pijn op een bepaalde plek in mn buik aan de -voor mij- rechterkant. Ik heb het eens gevraagd aan de begeleidster van de zwangerschaps cursus en volgens haar is het spierpijn, het klopt wel dat het zakt als ik ga zitten of liggen.....
Ik heb er vooral last van als ik lang sta. Maar het zit idd wel op 1 specifieke plek...
Mocht je iets meer t weten komen, dan hoor ik het graag ;)

xxx

Terug
Bovenaan