Pijn direct na plassen

<p>Hallo allen,</p><p>Ik heb nu een dag op drie direct na het plassen zo nu en dan een stekende pijn aan de linker kant van mijn navel zeg maar. Ik dacht... Mogelijk beginnende blaasontsteking (nooit eerder gehad) maar verder geen klachten en dit is ook niet altijd. </p><p>Zojuist weer naar het toilet en toen voelde ik het weer maar dan aan beide kanten. Wat zou dit kunnen zijn? Eierstokken ofzo? </p><p>Morgen ga ik de huisarts bellen of kan ik beter de vk bellen? </p><p>Iemand ervaring hiermee? Ik ben nu 18 weken zwanger. </p><p>Liefs</p>

Ik ken alleen een blaasontsteking door pijn tijdens het plassen, een branderig gevoel, constant aandrang om te plassen en als je dan gaat dan zijn het soms maar een paar drupjes.. na t afvegen terug naar de bank ofzo en dan zit je nog geen eens 5sec en dan heb je weer de aandrang.. dit is mijn ervaring (3x een blaasontsteking gehad, niet tijdens mijn zwangerschap)
heb geen idee of er verschillende vormen zijn en of het anders voelt als je zwanger bent.. maar als ik t nu zou hebben zou ik eerder mijn vk bellen dan mijn huisarts.
hoop voor je dat het niets is en misschien gewoon komt door een groeiende baarmoeder.. succes en gewoon bellen hoor daar is je vk voor ;)

Ik heb dit ook vanaf week 10 zwangerschap oid, en is tot nu toe nog niet weggegaan. Ik heb blaasontsteking uitgesloten bij de huisarts en verloskundige denkt dat het de baarmoeder is die ‘leunt’ op een volle blaas. Zodra je blaas dan leeg is gaat die baarmoeder weer wat meer hangen en dat geeft even pijn. Mijn moeder had dit zelf ook bij alledrie de zwangerschappen en ik blijkbaar nu ook!

Zeker even urine laten controleren!
zwangere vrouwen hebben het vaak niet in de gaten begreep ik. Hoewel ik wel vaker een blaasontsteking heb gemaakt merkte ik nu niets tot ik werd opgenomen met een nierbekkeninfectie. Dat kan ik echt niemand aanraden ?

Bedankt voor de reacties dames! Ik heb net toch even de verloskundige gebeld voor overleg. 
Ze vertelde me dat het de baarmoeder is die weer op zijn plek valt nadat er een volle blaas geleegd is. Bandenpijn dus. Zeker gezien ik de klachten niet na elke plas heb zal het waarschijnlijk geen blaasontsteking zijn. Wanneer er ook nog klachten bij komen als menstruatiepijn/pijn in de onderbuik hoef ik me geen zorgen te maken. Andere typische klachten van een blaasontsteking zoals pijn tijdens het plassen kunnen bij zwangeren inderdaad niet aanwezig zijn. 

Terug
Bovenaan