pijn en angst voor sex...wat moet ik doen?

ik ben zo bang om te vrijen. Ik heb het nu (bijna 3,5 maand na de bevalling) nog maar 2 keer heel voorzichtig geprobeerd, en beide keren mislukte het omdat het te pijnlijk was . Tijdens de zwangerschap lukte het vrijen ook al niet (werd misselijk van het gewiebel en kreeg pijnlijke harde buiken als ik klaarkwam).

Ik heb 2 grote knippen gehad en het littekenweefsel is nog stug en gevoelig. Volgens de huisarts ziet het er wel ok uit en moet ik het litteken proberen soepel te masseren met een beetje olie of zalf en kan het nog wel een paar maanden duren voordat het echt weer soepel is. Vrijen was op zich een goede massage zei ze !! Maar dat lukt me dus echt niet.

Zijn hier misschien ervaringsdeskundigen met andere tips? Ik baal er zo van.

alvast bedankt,
Janneke

wat toevallig ik heb zo'n soortgelijks verhaal!
bij mij doet het ook zeer aan de buitenkant alleen!
ik vind dit ook erg vervelend!!!!! ook voor mijn vriend!

liefs Wilma

Hallo,

Ik ben 10 maand geleden bevallen en ik heb ook een flinke knip gehad tijdens de bevalling, maar bij mij doet vrijen ook nog steeds zeer. Het wordt telkens wat beter en ik heb zalf gekregen van de arts wat verdovend werkt en dat helpt ook wel. En we gebruiken glijmiddel. Maar ik geloof dat het nooit meer zo lekker wordt als voor de zwangerschap. Wel jammer en teleurstellend voor mijn man. Ik baal er ook ontzettend van.
Succes verder en je moet het doen wanneer jij er aan toe bent, anders werkt het alleen maar averechts. Mijn man heeft net zolang gewacht totdat ik het aandurfde.

Liefs

hoi rieno,

bedankt. inderdaad ik moet uitkijken dat de angst om te vrijen niet groter wordt dan  de pijn tijdens het vrijen. Mijn vriend is gelukkig zeer geduldig, voorzichtig en begripvol, dus daar ligt het niet aan.

Wat ik me afvroeg is welke zalf jij van je huisarts hebt gekregen. Misschien kan ik daar ook eens naar vragen.

groetjes,
Janneke

Hoi,
oppassen idd dat het niet zo pijnlijk wordt dat je er steeds meer angst voor krijgt, want dan kan je zelfs vaginisme ontwikkelen.
Het litteken kan je soepel houden door het elke dag in te smeren met VitamineE-creme. Van mijn VK kreeg ik de tip om met mijn duim ook inwendig te masseren. Als je dit elke dag doet dan wordt het steeds soepeler en went je vagina aan iets erin. Als dat goed lukt en pijnloos is dan kan je weer voorzichtig vrijen gaan proberen. En idd glijmiddel gebruiken hierbij en de penis niet te diep erin doen.
Succes.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan