Pijn en nog eens pijn.

Hoi dames.

Eindelijk ging het wat beter hier. De misselijkheid was over en ik kon het eten binnenhouden. Heb te vroeg geroepen dat ik me top voel. Zaterdag kreeg ik erge buikkrampen zo erg dat ik het niet meer uit kon houden van de pijn. Heb elke dag urine ingeleverd bij de huisarts en een blaasontsteking was het zeker niet. Gelukkig vertrouwde mijn eigen verloskundige het niet en stuurde me door naar het ziekenhuis. Hier heb ik de hele middag doorgebracht. Daar ook weer urine ingeleverd en veel onderzoeken. Bij mij zat de schrik er flink in. Ons meisje is normaal heel bewegelijk en had haar al vanaf gisteravond 18.00 uur helemaal niet meer gevoeld. Het eerste wat ze dan ook deden was luisteren naar het hartje. En na even zoeken was daar gelukkig heel duidelijk een heel mooi geluid te horen. Mam en ik slaakte echt een zucht van opluchting. Degene die goed geheugen hebben weten dat ik een miskraam hiervoor heb gehad dus maak me best wel veel zorgen.
Heb 4 uur in het ziekenhuis gehangen want het was druk. Na veel overleg nieuwe urine afgegeven en hiervan krijg ik woensdag de uitslag. Weet dat ik Streptokokken B in mijn blaas heb en hiervan de krampen komen. Maar dat dit zo'n pijn kan doen nee dat wist ik niet. Kreeg nog te horen dat die bacterie ook vroegtijdig weeen kunnen veroorzaken dus hier moet ik extra op letten en heel veel rusten.
Vraag me af hoe ik nog meer moet rusten. Hou mijn huis bij maar verder doe ik niet veel tot niks. Heb door dit alles even een baaldagje. Gelukkig weet mijn moeder als geen ander hoeveel pijn dit doet en steunt me hierin echt super. Het moet blijkbaar aanvoelen als weeen. Ach ja weten we ook hoe dat is. Ons meisje doet het gelukkig super en merkt hier nog niks van. Mag ook eigenlijk niet klagen maar moest het even kwijt.
Hoop dat het iedereen goed vergaat.

O ik weet hoeveel pijn die krampen doen. Ik heb dit ook bij deze zwangerschap weer gehad. En ik lag in een vakantiehuisje in Frankrijk!! Ik kroop echt over de grond naar de wc om om de minuut te plassen. Dat doet echt pijn. K voel liever echte weeen Heb je niet gelijk antibiotica gehad dan? Dat heeft bij mij gelukkig altijd snel gewerkt.
Sterkte!!

ik ben 24 weken en 4 dagen. en helaas krijg ik woensdag pas te horen of ze me er iets voor gaan geven of niet. Ik klaag niet zo snel maar dit is niet vol te houden. werd gisteren voor mijn gevoel echt afgescheept in het ziekenhuis. Maar ga zo weer contact zoeken met mijn verloskundige. Ben benieuwd wat zij hierover zegt. Laat nog weten hoe dit verder gaat.

Wat naar dat je zo lang moet wachten zeg...bij mij vonden ze toen ook geen blaasontsteking middels het standaard stokje erin steken maar na een kweek wel. En ja dat duurt best lang voordat ze daar een uitslag van hebben.
Het lijkt mij haast wel zeker dat het van de GBS is. En als je bijv al nierbekkenontsteking hebt, kunnen ze soms ook niks in je urine vinden. Zo'n hoge blaasontsteking is echt pijnlijk. Ben erg benieuwd wat je verloskundige zegt.
Bij mij hielp paracetamol wel altijd even een beetje. Haalt een beetje scherpe randjes er van af.

meid je hebt alle recht om te klagen

ik heb zonder ernstige onstekingen telkens gehoord dat ik het nog rustiger aan moet doen.

nu heb ik het zo opgelost (ms tips voor jou?)
-via mp meisje gevonden die 1 uur in de week voor tientje alles ff goed poetst
- manlief die meer voor onze dochter zorgt en ook in het hh
- meer opvang voor onze dochter, zij lekker spelen en mama rust
-amper werken, 4 uur op moment maar dat is nog veel
-supermarkt die inpakt en bezorgt voor mij aan huis
-kerstinkopen bij bartsmit, voor 2 euro bezorgen ze!
-schoonzus die was vouwt en oppast
-vriendin die af en toe oppast aan huis, ik zie mijn meisie maar hoef niks te doen
-wandelen en fietsen gaat niet meer maar met mijn meissie gaat het hartstikke goed. En ach straks met een baby en dreumes in huis heb ik helemaal echt geen rust meer dus nu maar accepteren en klein beetje genieten

Werken zat er al een tijdje niet meer in helaas. Ben in totaal 12 kilo afgevallen maar is niet erg voor mij dan.
Mijn ma en zus willen hier met alle plezier de beesten verzorgen en helpen in het huishouden. MIjn man is van 4 uur in de ochtend tot 7 uur in de avond weg. Dus laat hem ook zijn rust pakken na het werk.
Krijg gelukkig van alle kanten hulp aangeboden maar moet er gewoon nog erg aan wennen dat ik nu helemaal niks zelf mag doen. Begrijp me niet verkeerd heb alles over voor een gezonde dochter. Ze is voor ons echt al een wonderkind.
Heb ook nog contact gehad met mijn verloskundige en ook zij heeft me rust en nog een rust voorgeschreven. Ze wilt dat ik haar elke dag even bel om te vertellen hoe het gaat. Heb paracetamol zetpillen en die werken bij de krampen totaal niet. Maar erger me soms aan het onbegrip van sommige rond om me heen. Terwijl ikzelf niet klaag. Mijn man verteld wel eens hoe het echt gaat en dat hij het erg vind om me zo te zien. Ik geniet ondanks dit toch van alles. Ze laat zich gelukkig weer met regelmaat voelen. En ga dit weekend echt even bijkomen bij mijn ouders. Mijn man en mijn vader gaan hier in huis de vloer eruit halen en nieuwe erin en ze weten dat ik niet toe kan kijken. Ik zou ondanks de pijn nog door mijn knieën gaan om mee te helpen. Maar moet aan mezelf en ons meisje denken. Daarom vind ik dat ik niet mag klagen. Ben zwanger er niet ziek.

Terug
Bovenaan