Pijn in bij stuitje en onderrug.

Hallo dames,

Ik heb al een paar weken dat ik last van mijn stuitje heb.
Ik hoor soms tijdens het bewegen ook echt iets knakken in de buurt van mijn stuitje.
Sinds een paar dagen doet het ook zeer ernaast in mijn onderrug.
Voel het ook heel erg met draaien in bed, en als ik lang sta.
Gisteren stond ik op en toen hoorde mijn moeder ook dat er iets knakte bij mij.
Best vervelend allemaal.
Van de week was ik bij de verloskundige en die gaf aan dat het beter is als ik even een afspraak maak met de fysiotherapeut en er niet te lang mee loop.
Ik heb net maar even een afspraak gemaakt bij de fysiotherapeut kan gelukkig maandag as al terecht.
Bij mijn zoontje had ik last van mijn rug maar dat had echt met mijn houding te maken door de groei van mijn buik. maar dit is echt een heel andere soort pijn vind het eerlijk gezegd ook een beetje eng.
Soms hoor je die verhalen over bekkeninstabiliteit etc, hoop dat het meevalt en ik er snel vanaf ben met fysio. Zijn er dames die deze klachten herkennen of hebben gehad bij een eerdere zwangerschap?

Hoi! Ik ben toevallig vanmorgen bij de oefentherapeut geweest voor bekkentherapie. Zij geeft ook cesar, mensendieck en zwangerschapscursussen. Ik heb precies dezelfde klachten. Ik heb al rheuma (ziekte van bechterew) en dat zit ook op je SI-gewricht. Dat is het gewricht waar je ook veel last van hebt bij bekkeninstabiliteit. Je staartje zeg maar. Ik had daar dus altijd al last van, maar omdat mijn banden aan het verweken zijn door de zwangerschap is alles nog onstabieler geworden. De druppel die de emmer deed overlopen zeg maar. Ik heb oefeningen gekregen en ik voelde me echt begrepen. Het deed berhoorlijk veel pijn, maar ze beloofde me dat het beter zou worden. Het beste is om zo snel mogelijk te beginnen met oefeningen. En meid, als het zo is doe je er toch niks aan! Hou me op de hoogte x Maris

Hoi Marissa,

ik herken de klachten, ik had van de week ook op dezelfde plek last. Dacht eerst dat het spierpijn in mijn billen was, maar bleek toch mijn stuitje te zijn.
en inderdaad lage rugklachten. Ben de afgelopen jaren al een paar keer thuis geweest met een vastzittend SI-gewricht en begin nu de klachten te herkennen.
mijn advies is in beweging blijven, want van stilzitten/liggen verstijfd alles nog meer.
Ik hoop dat het een beetje beter wordt want het is nog wel een heel eind tot december

groet Froukje

Hoi Froukje,
Helaas ken ik de klappen van de zweep, want ik weet al vanaf mijn 20ste dat ik bechterew heb. Ik heb al vanaf kleins af in klachten. Met 8 maanden heb ik een spreidbroek moeten dragen omdat mijn heupjes niet helemaal goed stonden. Jarenlang klachten gehad, maar zonder diagnose. Het moeilijke nu is dan ik voor mn bechterew juist in beweging moet blijven om alles soepel te houden. Maar de pijn bij bekkeninstabiliteit wordt erger naarmate je vermoeider aan het worden bent. Ik hoop nu met mn oefeningen de schade te beperken.

Goh wat een verhaal Marissa,
het was echt niet bedoeld om je de les te lezen of zo. Ik denk dat je zelf heel goed weet wat bij jouw werkt en wat niet.............

Hoi dames bedankt voor jullie reactie, ik hoop inderdaad dat ik met oefeningen wat minder last zal hebben.
De klachten lijken nu steeds erger te worden dus ben blij dat ik maandag al terecht kan.
Jullie horen het wel.

Groetjesss

Terug
Bovenaan