Pijn in bil, ischias

Hallo allemaal!<br />Ik ben bijna 10 weken zwanger, en sinds een paar dagen heb ik last van mijn rechter bil.Het voelt een beetje als spierpijn en beetje zenuwpijn ofzo..<br />Bij bukken of opstaan van de bank/bed voel ik het. En omdraaien in bed doet erg zeer.<br />Ik las op internet dat dit (ischias) vaak voor komt in de zwangerschap.<br />Zijn er meer die hier last van hebben? Wat kun je er tegen doen? En wat is jullie ervaring?<br />Liefs.<br />
 
Hèeel herkenbaar. 1e zwangerschap vanaf 20 weken. Tweede Zwangerschap veel minder last. Wat mij hielp was een plank onder mijn matras leggen.... Ben deze zwangerschap niet naar de fysio geweest en de klachten zijn over gegaan na die plank weer te plaatsen
 
Ik heb dit ook gehad. Bij mijn eerste zwangerschap maar een enkele keer. Bij de tweede zwangerschap vanaf een week of 28 geloof ik. Heel vervelend. Het werd steeds erger. Zo erg dat het er gewoon op willekeurige momenten 'in schoot'. Terug lopen naar huis ging dan echt heel moeizaam. 
Ik heb de fysio gevraagd wat ik hieraan kon doen. Zij gaf de tip om de pijnlijke/gevoelige  plek stevig te masseren met een tennisbal  drie keer per dag. 
Ik las op internet dat de klachten vaak pas weg gaan na de bevalling. Maar bij mij verdwenen de klachten in eens, heel spontaan, toen ik een week of 35 was.
Hopelijk verdwijnt het bij jou snel!
 
Ik heb er ook last van gehad. Vooral als ik had gelopen. De bekkenfysio heeft geholpen. Toen ik met verlof ging was de pijn weg. Waarschijnlijk omdat ik toen pas genoeg rust nam.
 
Terug
Bovenaan