pijn in bil/ ischias??

hoi dames,
ik heb toenemend last in mijn linker bil, vooral als ik wat til of moet bukken. soms schiet het er als het ware in. heb geen pijn in mijn rug alleen in mijn bil. kan dit zwangerschapsischias/beginnende bekkeninstabilieit zijn??
Herkent iemand dit en heb je tips??
alvast bedankt!!

hoi hoi,

ik herken dat wel ja. had er vorige week tevallig ook erge last van. ik heb wel ruklachten soms, maar deze keer was het toevallig in me linker bil en dat trok echt naar me been die daarom met lopen niet helemaal mee werkte. toevallig moest ik vorige week dinsdag naar me vk, dus heb het toen gelijk gemeld en die had het indd over ischias. om erger te voorkomen moest ik meer bewegen. en moet zeggen dat ik nu een stuk minder last heb, sta s'morgens op met bijna geen last. toch gaat het tegen de avond wat opspelen, maar niet zo erg dat het heel zeer doet of me bellemmerd wat te doen. vooral uitkijken met bukken en tillen en verder wandelen fietsen zou ik zeggen.

succes.

gr bambi
27+1 wk

Klinkt me bekend in de oren....

Rond 20 weken zwangerschap begon ik last van mijn onderrug te krijgen, als ik opstond of bukte ofzo dan schoot het van me rug, door mijn bil zo in mijn benen...

De ene kant was het meer rechts de andere keer meer links.
heb het toen voorgelegt aan de gyn, en het duidde idd op zwangerschaps-ischias.
ik ben bij een bekkentherapeut terechtgekomen, moest meer schoonmaakwerk delegeren, beetje wandelen, anderhalf uur op bed rusten per dag (heb het behoorlijk erg) en kreeg houdingsoefeningen mee...

inmiddels ben ik 34 weken zwanger, en het wordt steeds erger en heb nu ook nog meer last van mijn bekken, maar mijn einde is gelukkig in zicht

Hi, ik herken het ook. Ben nu 18 wkn zwanger, en kreeg al een paar weken terug pijn in mn rechterbil, en straalt soms helemaal door naar mn been. Volgens de vk is dit idd isschias. En de ene dag heb ik er veel last van en de andere dag helemaal niks.
Ik weet ook niet goed wat eraan te doen is, de vk zei dat je bij erge last fysio kan krijgen.
Groetjes Marianne

Hoi meiden,

Ik heb het ook.
een vervelende pijn in mijn rechter bil.
Maar ik ben pas 4,7 weken zwanger.
Kan het zo vroeg in de zwangerschap al duiden op bekken instabiliteit?
En kun je dan iets doen om het te voorkomen?
Wij gaan iedere avond wandelen.

grt
Anita

Ik schrik er wel van nu ik dit lees. Al jaren heb ik last van mijn onderrug maar sinds een paar weken heb ik last van mijn linkerbil en dit trekt door naar mijn been. Ik ben nu 15 weken zwanger, dus ga dit ook maar eens met mijn vk opnemen.

ik heb dat ook gehad heel erg aan het begin en ben naar fysiotherapie gegaan ik heb allerlei oefeningen gekregen en het hielp ook nog ook een tip koop een skippybal of een opblaasring en ga daar op zitten dat helpt echt of zorg dat je op een hoge stoel gaat zitten en probeer niet met samen geknepen billen te gaan staan ofzo maar te ontspannen.
of ga op je rug liggen zet je benen tegen elkaar en span je spieren aan laat je bene dn na beneden zakken en doe alsof je bene worden tegengehouden je denkt dat het niet helpt maar het helpt echt en het is ook een goede oefening voor je bekkken

Terug
Bovenaan