pijn in bil/ ischias??

hoi dames,
Ik heb toenemende last van pijn in mijn linkerbil. vooral als ik wat til of moet bukken.
Kan dit zwangerschapsischias of beginnende bekkeninstabilieit zijn?? ik ben bijna 4 maand zwanger en heb altijd al last gehad van mijn heupen, dus ik ben bang dat ik wat gevoelig ben voor problemen op dit gebied
Herkent iemand dit en wat heb je gedaan?!?!
groetjes!

Hoi hoi,

Heel herkenbaar voor mij, alleen dan aan de rechterkant onder in m'n rug en m'n bil en trekt door naar m'n been.
Ik loop al bij een fysiotherapeut voor 'gewone' rugklachten, en die zei ook dat het bekkenproblemen kunnen zijn. Hij zei dat het erger kan worden maar dat het ook nog weg kan trekken....ik hoop natuurlijk het eerste. Behalve oefeningen kun je volgens mij niet veel doen.
Ik zou gewoon even naar een fysiotherapeut bellen om er een keer naar te laten kijken.
Suc6 ermee!

Groetjes Judith

Hoi!

Redelijke kans dat het bandenpijn is, Google dat maar eens. Je bekken bestaat uit drie delen, die delen worden bij elkaar gehouden door zacht spul (banden, spieren) en onder invloed van de zwangerschap gaat dat vervelend lopen doen.  Dat kan onwijs zeer doen, maar kan ook heel goed weer over gaan. En het is dus pijnlijk, maar er is niets stuk. Ga voor dit soort dingen naar een speciale bekkenfysio, die weet precies wat het is en wat hij of zij eraan kan doen, ook rekening houdend met je zwangerschap.

Ik loop sinds week 7 bij zo'n fysio, hij masseert de boel. Ik mag alles, want mijn bekken is gewoon stabiel, maar gedoseerd. Badminton heb ik daarom maar even stilgezet. Ik heb er nu slijmbeursontstekingen bijgekregen, die zijn nog pijnlijker, dus nog meer rustig aan doen. Maar het kan er allemaal bij horen! Voel me net een oud wijf, dat wel.

Sterkte ermee!

Groetjes,

Zeeuws Meisje

Hoi,

Voelt het als spierpijn of meer pijn van iets dat met je botten te maken heeft?
Het kan namelijk wel bekkeninstabiliteit zijn, je kunt daar op verschillende manieren last van hebben. Je bekken heeft aan de achterkant delen die met kraakbeen aan elkaar zitten, maar ook aan de voorkant. De pijn kan dus bij iedereen anders zijn. Meestal is bandenpijn bij je liezen, maar ja... iedereen is anders!
Houd het in ieder geval in de gaten en trek aan de bel bij je huisarts als het niet weggaat. Je kunt bij bekkeninstabiliteit er het beste zo snel mogelijk bij zijn, dan kun je het nog met oefeningen en letten op je houding en tillen enigzins dragelijk houden... Ik spreek uit ervaring jammer genoeg!!

Succes

Hallo allemaal,

heel herkenbaar. Ik heb het gehad bij mijn eerste. Mijn rechterbil/been was telkens de "klos". Ik ben door de huisarts doorverwezen naar de fysio. Het had bij mij te maken met het bekken, alles wordt wat weker etc.  

Aan het eind van de zwangerschap kreeg ik er weer ontzettend last van, vooral met lopen en liggen in bed. Niet leuk...

Bij deze zwangerschap voel ik het af en toe weer, maar lang niet zo erg als toen, gelukkig!

Liefs Linda
13+5

hoi hoi,,,,,,,,,,,,,

ook herkenbaar hier, bij mijn vorige zwangerschap had ik ook ook bij mijn linkerkant, tussen mijn rug en bil en eerste stuk van mijn linkerbeen, en bij deze zwangerschap heb ik precies hetzelfde, dat is heel normaal bij zwangerschap, maak dus geen zorgen.

Liefsssssssssssss
Rasil,,, 13w5d

bedankt voor jullie reacties!!
ik ben vanochtend naar de fysio geweest en die heeft mijn bil gemasserd. het komt inderdaad omdat alles weker wordt en je een andere houding gaat aannemen en de spieren alles moeten opvangen. tevens heb ik tips gekregen om bekkeninstabiliteit te voorkomen. hoe moet ik staan zitten, optillen, etc. Het ging daarna ook best goed, ik voelde het nog wel wat met lopen maar het ging. Maar vanmiddag maakte ik een verkeerde beweging en toen schoot het in mijn linker bil. ik kon niets meer. ik kon geen stap meer verzetten....... en het deed heel erg pijn
dus nu zit ik thuis ipv aan het werk te gaan vanmiddag. ik baal wel dat ik nu al zo vroeg in de zwangerschap problemen heb, maar ja het is niet anders.....
hopelijk wordt het met de massages wel weer wat beter want dit is niets.

Hoi Meiden!

Ik ben Jessica, 15 weken zwanger van mijn 2e kindje. 1e zwangerschap nergens last van gehad en nu dus wel. En ook dus die pijn scheuten in je bil, ook onder in mijn buik. Als   ik veel doe gesport heb, boodschappen gedaan heb etc. krijg ik ineens die scheut. Maar als ik daarna weer even rustig ga zitten trekt het weg. Ik ken heel wat vrouwen die er last van hebben, en voordat het erger wordt zeggen ze allemaal rust nemen en niet teveel ineens doen. Dat vind ik moeilijk met een kleine erbij van 2,5 jaar een huishouden en een baan... maar zoals ik al eerder las en wat ik er dus over hoor in zo'n vroeg stadium kan je er voor zorgen dat het niet erger wordt.

Dus sterkte ermee allemaal!

groetjes Jessica

Terug
Bovenaan