Pijn in bil

<p>Hey, </p><p>Ben nu 11+3 weken zwanger en heb sinds anderhalve week hevige pijn scheuten in mij bil onderrug en het straalt dan door na mn boven been. </p><p>Iemand dit ook gehad en wat was het dan bij jullie? Wouw het eerst af wachten maar denk dat ik woensdag toch maar even langs de huisarts ga. </p>

Hi! Ik heb dit ook gehad en dat was bekkeninstabiliteit! Het kan al zo vroeg voorkomen door je veranderende hormonen.. Je kunt via de verloskundige als het goed is gratis naar de fysio hiervoor! Bij ons althans wel! Sterkte! 

Lijkt een symptoom.van bekken instabiliteit. 
Ik zou ook een fysio contacten .Even kijken of dit in je ziekenfonds pakket zit want gratis is dit zeker niet als je er niet voor verzekerd bent . Dus ik zou je daar even in verdiepen hoeveel  keer bekken fysio er in je pakket zit.
Het is belangrijk daar optijd mee tebeginne .
Ik heb het nu voor de 2e keer en nu veel erger als in mn vorige zwangerschap.  Word alsmaar zwaarder hoe verder je komt in je zwangerschap. 
Succes en rustig aan doen en naar je lichaam luisteren ?

18 x fysio krijg ik vergoed 
Sommige dagen heb ik er echt helemaal gern last van rn andere dagen kan ik wel door de grond zakken. Ideaal werk heb ik ook niet echt ik STA namelijk 5 dagen in de week van 9 tot 6 met een uurtje pauze perdag in een winkel. 

@jacw 
Ik werk ook in  een winkel  zelfde  tijden als jou. Ik weet dat dit super zwaar is.   De hele dag lopen en staan
ik ben nu 24 weken zwanger . En ben deze week met mijn leiding gevende gaan zitten op advies van de vk en fysio om mijn werk zover het kan (wat eigenlijk niet echt Kan) te verlichten.  Ik ga om het uur anderhalf uur even een 10 minuten kwartiertje zitten.  En pak sochtends voortaan de vracht uit zittend in het magazijn.  Hopelijk gaat  dit wat verlichten. .
Het advies wat Ik je kan geven is ben er optijd bij met de fysio.  Zij of hij kan  je fijne tips geven om sommige  dingen  net iets makkelijker te maken of de pijn wat te verlichten.   En wat oefeningen om je buikspieren en rug spieren te trainen ? 

Terug
Bovenaan