Pijn in boven buik

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag wil niet voor elke scheet de gynaecoloog bellen. Maar heb sinds een paar dagen met bewegen een soort gekneusd gevoel in de bovenbuik. In het midden en iets meer naar rechts toe. Zodra ik ga zitten word het minder en gaat het weg maar zodra ik weer ga lopen heb ik weer dat gevoel en doet dat best pijn en is vervelend ben 18 weken en 1 dag zwanger op internet lees je vanalles geks wie heeft dit ook gehad en was het uit eindelijk niks?
 
Lieve Mamasmoppekes,
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat naar dat je pijn hebt in je bovenbuik. Hoe voel je je verder? Heb je ook andere klachten?
Ik begrijp heel goed dat het vervelend is om met klachten of vragen te bellen naar je gynaecoloog maar toch is dat wel altijd het beste.
Hier op het forum zullen er allerlei verschillende ervaringen zijn maar het gaat natuurlijk om de gezondheid van je kindje en van jezelf, mijn verloskundigen en gynaecologen hebben altijd aangegeven dat ze echt enorm voorzichtig zijn met zwangeren en geen enkel risico nemen. Dus het geeft echt helemaal niks als je 10x belt, met wat voor vraag dan ook!
De kans is groot dat het komt door je groeiende baarmoeder, daardoor komt er meer druk op de omliggende organen maar er zijn zoals je hebt gezien met googelen ook ernstigere oorzaken.
Zelf heb ik een hele tijd last gehad van een pijnlijke bovenbuik, met name rechts net als jij. Wel had ik ook last van andere symptomen en was het ook in rust aanwezig. Met onderzoeken kwam er meestal niks uit. Tot de laatste weken mijn bloeddruk te hoog werd en de kans op een vergiftiging zodanig aanwezig was dat ik ben ingeleid. Inmiddels hebben we een kleine meid van alweer 9 maanden oud!
Ik wens je veel geluk toe en een fijne zwangerschap!  
 
Zoals hierboven gezegd, beter een keer te veel bellen dan een keer te weinig.
Ik had zelf tijdens mijn vorige zwangerschap ook vanaf een week of 18 pijn in mijn bovenbuik, meer aan de rechterkant. Had ik voornamelijk wanneer ik rechtstond maar ook wanneer ik zat. Een meer liggende houding was bij mij het enige dat hielp. Of voldoende kussens in mijn rug ter ondersteuning. Bij mij bleek het iets met mijn spieren te maken te hebben. Ben enkele keren bij een osteopaat geweest, wat dan enkele dagen hielp maar daarna niet meer. Kiné kon voor mij ook niets betekenen. Ik heb er tot op het einde last van gehad. Van zodra mijn dochtertje geboren was, was de pijn meteen verdwenen. Ik denk dat mijn spieren op dat punt gewoon te veel onder druk stonden van mijn groeiende buik. Ik ben met die pijn ook wel enkele keren extra naar de gyn geweest omdat ik liever zeker wilde zijn dat het niet op een zwangerschapsvergiftiging zou uitdraaien. Dus je hoeft het zeker niet lastig te vinden om daarvoor te bellen. Daar zijn ze nu eenmaal voor.
 
Hoi Aysa, dankjewel! Verder gaat het goed met me heb gelukkig geen andere klachten ook behalve dat vervelend gevoel in mijn buik. Hier doen ze wel moeilijk als je elke keer belt ze worden er echt niet vriendelijker op en ze zien je dan als een paniekerig iemand en gaan je anders behandelen. Klopt ik heb ook op internet gekeken maar ik heb verder geen hoofdpijn of misselijk of braken en mijn bloeddruk is de vorige keer gemeten en ook gewoon goed? donderdag heb ik 20 weken echo anders maar eens aan de balie vragen voor info en wat ik er mee moet doen mocht het aanhouden. Voor nu is het gelukkig weg dus gok dat het een spiertje was?
 
Hoi Mamasmoppekes,
Heel fijn dat je verder geen klachten hebt! Hopelijk blijft het nu ook weg!
Wel echt naar dat ze zo doen dan zeg, dan snap ik dat je liever niet te vaak belt. Wat een verschil is er dan tussen het beleid van ziekenhuizen. Is er een reden dat je naar de gynaecoloog moet? Bij een verloskundigenpraktijk gaat alles vaak een stuk gemoedelijker, dat voelt toch veel huiselijker aan. Dan is de drempel wellicht een stuk minder hoog als je klachten ervaart of met vragen zit. Ik had tot 36 weken het geluk dat ik eigenlijk bij beiden terecht kon. Pas daarna werd ik 'medisch' zoals hoe ze dat noemen, haha.
Spannend de 20 weken echo en tegelijkertijd heel leuk dat je weer het kleintje in je buik kan bewonderen❤️ 
 
 
Hoi,
ja klopt je kan soms echt merken dat ziekenhuizen echt verschillend zijn. Ja heb mijn eerst zwangerschap ook bij de gynaecoloog gelopen ivm medische zwangerschap en hebben er voor de veiligheid nu ook voor kunnen kiezen en ze zeiden ook dat een verloskundige mij waarschijnlijk ook terug naar het ziekenhuis zal sturen ivm medicatie helaas. Maar denk idd dat een verloskundige wel huiselijker is en schappelijker is dan ziekenhuis maar had niet veel keuze helaas. Gelukkig was de 20 weken echo helemaal goed met alles er op en eraan en uiteindelijk was de pijn terug gekomen en scheen het mijn groeiende baarmoeder te zijn en was het alleen maar een goed teken? dus allemaal goed afgelopen
 
Hoi hoi!
Leuk dat je nog een berichtje stuurt.
Dan is de keuze voor de gynaecoloog volkomen logisch inderdaad! Superfijn dat de 20 weken echo helemaal goed was en gelukkig dat de pijn afkomstig is van het groeien. Niet dat pijn leuk is natuurlijk maar dan weet je in ieder geval dat het niets ernstig is.
Heel veel geluk toegewenst met je gezinnetje❤️
 
Terug
Bovenaan