pijn in buik als ik wakker word en strak gevoel rond navel

Ik heb sinds kort wanneer ik slaap pijn aan de zijkanten van mijn buik. Dit is soms zo pijnlijk dat ik heel langzaam moet omdraaien en als ik uit bed kom ik het echt heel gevoelig. Wanneer ik dan doe plassen is het ook gevoelig en daarna zakt het snel weg.

Zou dit slecht zijn voor mijn kindje of voor mij? Ik ben nu19+3 weken zwanger.

Groetjes Anouk.

Oja, ik heb ook een heel strak gevoel rond en onder mijn navel. Soms lijkt ie wel op scheuren te staan. Komt jullie dat bekend voor.

Voor mij is alles nieuw omdat dit mijn eerste zwangerschap is.

Hoi Anouk,

Bij je eerste begint (meestal) juist nu je buik te groeien en dat zorgt voor spanning. Zeker als je ligt. Je ligt dan op een deel van je buik en trekt je vel dan automatisch strak waardoor het onder spanning komt te staan. Is niet erg, maar wel pijnlijk! Ik weet niet hoe oud je bent, maar vaak krijg je als je jong bent dan ook striae, omdat je huid nog strak en sterk is (vrouwen van boven de 30 krijgen bijna geen striae ivm een slappere huid). Wat bij mij hielp was voor het slapen gaan mijn buik insmeren met huidolie (bijv. van Weleda, of Zwitsal mama), dan houd je de huid soepel en zacht en rek je hem als het ware al een beetje op. Ze zeggen dat je zo ook striae tegen kunt gaan. Bij mij heeft dat niet gewerkt, maar erg is dat ook niet, je ziet er na een tijdje bijna niets meer van (en ik denk dan maar: ik heb nog een gezonde strakke huid, ben kennelijk nog niet 'uitgelubberd' ). Succes en maak je dus geen zorgen, je kindje merkt er helemaal niets van!

Groeten,

Erica

Hallo,

het klinkt als bandenpijn!! Alles wordt nu lekker opgerekt! Dus als je een volle blaas hebt geeft dat extra druk. Ik heb het zelf ook nl. Je kan er idd flinke buikpijn van hebben, maar op een gegeven moment trekt het ook weer weg.
Misschien is het lekker om met een kussentje onder je buik te slapen! Dan hangt je buik niet zo aan je banden!!

Je hoeft je nergens zorgen om te maken. Ik heb precies hetzelfde. En ik weet wel zeker dat alles in orde is (morgen 20 weken, dus daarna weet ik het echt zeker)

Beetje rotgevoel dat rond je navel, maar zoals je ziet krijg hij nu ook een andere vorm.

Succes

Gr.

Hi Anouk.

Ik ben zelf ook zwanger van ons eerste kindje.
En ik heb ook in bed net als jij pijn aan de zijkant, het zijn je banden die gaan rekken in je buik.
Ook krimp ik helemaal ineen als ik moet niesen...
Dat strakke gevoel heb ik ook das weer het rekken van je huid, volkomen normaal dus.
Als je het echt niet vertrouwd gewoon even aangeven bij de vk!
Naar mijn weten heeft het kindje hier echt geen last van, sterker die groeit wel lekker verder anders zou jij geen banden pijn hebben!
Sterkte met je pijn!
Groetjes ilse

hoi Anouk,
zoals al meer meiden gereageerd hebben, doet me dit erg aan bandenpijn denken. Ik heb bij de 1e ook heftige pijn in zijkanten buik gehad (met 6weken al!) en later ook een periode zo'n rot-gevoel rond navel. De verloskundige vertelde toen dat er vanaf je navel naar beneden ook een band loopt die je baarmoeder normaliter op z'n plek houdt.
Je baarmoeder groeit in deze periode zo hard, dat er aan alle kanten rek komt op je banden. En dat voel je.
Kussentje onder m'n buik, als ik op de zij lag, gaf mij ook veel baat.
Sterkte ermee!
Groetjes mira

hoi, ik sluit me aan bij de anderen, maar nog even over dat het voorbij is als je hebt geplast, dat heb ik ook, je blaas drukt je baarmoeder nogal omhoog als je een volle blaas hebt, en dat voel je dus best wel! als ik overdag ook te lang niet plas dan heb ik ook last ervan.
en die navel, dat had ik vorige week ook, inclusief een hoop bandenpijn, en dat is nu ineens weer voorbij, het is denk ik het groeien van de baby en het omhoog groeien van je baarmoeder. die komt nu in de buurt van je navel. ik heb wel eens gelezen dat dat later als je buik echt dikker is ook wel 'ns zeer kan doen. er komt ineens van alles bij in je buik wat er al die jaren niet heeft gezeten... daar moet dus ook je lijf aan wennen.
succes! sabine

Hallo allemaal,

Bedanktk voor jullie info, zoals jullie het beschrijven klopt alles precies.

Ik  ga morgen een klein kussentje kopen en ben 's avonds ijverig mijn buik extra aan het insmeren met zwitsal mamma buikbalsem (wat ook nog eens lekker ruikt).

Mijn buik is inderdaad snel aan het groeien, ik ben vrij slank (kleine maat 38) dus aan die banden word wel getrokken nu.

Maar het is allemaal voor een goed doel!!!

Ik weet nu in ieden geval weer meer en ben gerusgesteld.

Bedankt voor de info.

Komende maandag heb ik de 20 weken echo, ben zo benieuwd hoe onze kleine er nu uitziet.

De eerste keer heb ik m gezien met 8 weken, echt piepklein. Spannend.

Terug
Bovenaan