pijn in buik

hey meiden,,

ik zit maar te piekeren over de pijn in mijn buik.
wie heeft hier ervaring mee?

ben nu 25.3 weken zwanger en loop al een aantal weken met pijn in mijn buik.
'het voelt als een druk op mijn onderbuik en vagina.
heb al een testje voor een blaasontsteking gedaan en dat was het helaas niet.
verloskundige zegt dat het vermoedelijk met de ligging van de baby te maken heeft.
ik maak me zon zorgen.
moet dinsdag weer op controle dus zal het er weer over hebben met de vk.

veel liefs

Hoi delanootje, ik denk dat ik herken wat je voelt. Heb je echt buikpijn of is het echt een bepaalde druk die je voelt in de vaginastreek en dan een beetje in de liezen? En wellicht vooral als je wat inspannends hebt gedaan.
Ik had dat nl. ook en eerlijk gezegd al sinds week 13, maar kon het nooit goed uitleggen wat ik precies voelde. Ik heb het vorige week voorgelegd aan de gynaecoloog en op zijn advies heb ik nu een bekkenband aangeschaft, dat is een strakke band die je een stuk onder je buik, net boven je schaambeen en om je heupen vastmaakt die als het ware de bekkenbodem bijeen drukt. Ik voelde meteen verbetering en als ik inspannende dingen doe, doe ik hem aan. Het lopen gaat nu een stuk beter en heb minder pijn, al is het nog niet over hoor..........maar dat neem ik maar voor lief.
Ik hoop dat je er wat mee kunt!
Succes!

Hoi,

Als je verloskundige geen reden ziet om je zorgen te maken, dan ga er maar van uit dat het gewoon weer een vervelend kwaaltje is. Praat er in elk geval wel met haar over.

Wellicht dat de babybelt (Anita) je ook kan helpen. Dit is een super-ondersteunende buikband die ik zelf draag om mijn rug wat  ondersteuning te geven.

Zelf heb ik ook een dergelijke pijn (29 weken), maar dan een stuk hoger. Een soort zware druk en af en toe echt pijn onder mijn rechterborst. Op de pretecho hebben we gezien dat de kleine met zijn hoofdje tegen mijn aorta aan ligt te duwen. Ik heb ook de tip gekregen om hem zoveel mogelijk ruimte te geven door rechtop te blijven (dus niet voorover bukken of 'ingezakt' gaan zitten).

Pffft en dan te bedenken dat ie nog bijna twee keer zo zwaar moet worden als ie nu is!!

Hoi

Ik ken die pijn en die heeft te maken met je bekkenbodem. Ik heb oefeningen van de fysiotherapeut gekregen. Ik mocht juist geen bekkenband gebruiken omdat je dan de functie van je spieren overneemt. Ze had een handige oefening om te kijken of dit nodig was.
Ga op je rug liggen. Als je je benen om de buurt op kunt tillen en ze recht houd en dat lukt en geeft niet te veel pijn dan is een bekkenband niet aan te raden.

Een babybelt   (merk anita) mag wel omdat deze veel slapper is dan een echte bekkenband. Ik heb deze ook en droeg hem op mijn werk. Ik krijg er juist een hele moeie rug van en was blij als ik hem thuis weer af deed.

Ik doe nu mijn oefeningen en die helpen beter.

Succes Minke (24+2wkn)

Terug
Bovenaan