Pijn in de borsten neemt af, voorteken miskraam?

Hallo allemaal,

Afgelopen maandag had ik een echo gehad omdat ik bloedverlies had, de echo was goed maar vanaf vandaag merk ik dat mijn borsten een stuk minder pijnlijk zijn en daar maak ik mij best druk om. Ik heb de vorige keer een miskraam met 7,5 week gehad en nu ben ik 7 weken dus ik ben best bang. Wie heeft hier ervaring mee en is de zwangerschap goed verlopen of alsnog fout gegaan? Ik heb verder geen buikpijn maar ja dat had ik de vorige keer ook niet en toen had ik dus wel een miskraam.

Groetjes van een erg onzekere Puk

Hoi Puk,

Ik heb ook minder last gekregen van mijn borsten toen ik een week of 7 was. Je lichaam gaat langzaam wennen aan het Hcg gehalte en bepaalde kwaaltjes kunnen afnemen, terwijl andere de kop op kunnen steken. Ik weet niet of het je iets gerust stelt maar mijn dochter is inmiddels 2,5 en ik ben 37+1 zwanger van de 2e. Dus zolang je verder geen erge buikkrampen hebt en bloedverlies is het normaal dat je borsten minder pijn gaan doen.

Ik wens je een hele fijne zwangerschap en het is misschien niet makkelijk om te doen en te horen (zeker na je vorige ervaring) maar probeer afleiding te zoeken, niet teveel te piekeren en vooral vertrouwen te hebben in je lichaam en het kindje in je buik! Ik denk aan je!!

Liefs Odette

Hoi Odette,

Bedankt voor je snelle reactie het stelt me wel een beetje gerust hoor, na een miskraam weet je niet meer wat normaal is en wat niet, wel weet ik dat ik er niet echt van geniet, ik heb ook af en toe het idee dat ik niet zwanger ben maar als ik de echo erbij pak zit er toch echt een kleintje! Vorige keer was ik helemaal in dromenland nu heb ik dat totaal niet omdat elk pijntje mij erg van streek kan maken dus plan ik mijn dagen zo vol dat ik er niet aan hoef te denken maar onbewust doe je het toch. Nu zit ik in de periode waarin het de vorige keer foute boel was en daar heb ik het gewoon ff moeilijk mee maar ik blijf hopen dat het goed gaat meer kan ik niet doen.

Liefs,

Puk

Hoi Puk,

Het afnemen van de pijn   in je borsten hoeft idd niks te zeggen. Sowieso  kan dat rond een week of 10 al helemaal weg zijn. Bij deze zwangerschap heb ik bijna geen last gehad van mijn borsten. Bij mijn mk-en juist heel erg. Het stomme is dat het per zwangerschap verschilt. Net als alle andere klachten. Ik weet dat je niet veel kunt met dit antwoord. Ik weet hoe het voelt om weer zwanger te zijn na een mk, dus weet heel goed hoe je je nu voelt. Ik ben inmiddels bijna 26 weken zwanger, en ik ben af en toe nog onzeker! En dat terwijl ik de kleine al heel goed dagelijks kan voelen.
Schaam je niet voor dat onzekere gevoel! Is heel normaal, en als je verder vragen hebt: gewoon stellen!

Groetjes, Kat

Lieve Puk,

Ik kan je hier niks over vertellen, helaas...
Ik zou je zo graag gerust willen stellen...

Ik weet niet hoe het bij mij was...want mijn
dochter wilde geen borstvoeding meer...later
bleek dat ik in verwachting was...
Dus ik stopte met borstvoeding en had last
van stuwing...
Heb dus geen idee of mijn borsten gevoelig
waren...
En tsja, ieder zwangerschap is anders, toch?

Ik snap dat je je ongerust maakt...maar het
zou toch zonde zijn als je je nu zo druk maakt,
terwijl er iets heel moois in je buik zwemt...

Sterkte meid, probeer er stiekem af en toe
toch van te genieten...

Liefs, Judith        

Terug
Bovenaan