Pijn in de heupen

Hallo allemaal,
Ik ben nu 33 weken zwanger en heb sinds kort 's-nachts last van mijn heupen. Ik slaap normaal in een waterbed, maar ben verhuisd naar een gewoon bed omdat ik bij het omdraaien veel last had van buikpijn. Ik heb alleen 's-nachts last van mijn heupen en niet overdag. Kan dit komen doordat je natuurlijk zwaarder bent geworden of is het iets anders. Ik slaap 's-nachts hierdoor niet meer dan 4 uurtjes. Een kussen onder mijn buik helpt ook niet echt en een rugslaper ben ik zeker niet. Wie weet wat het is of heeft tips.
Alvast bedankt.
 
Ja auw auw, en dan moet je heel vaak keren, net als een worst in de pan! En dat draaien zelf is natuurlijk ook al een rampje op zich. Op mijn rug lig ik het fijnst, maar overal lees je dat dat niet goed zou zijn voor de baby. Maar ja, je moet wat he?
Ik heb dus geen enkele tip, maar wilde even laten weten dat het normaal is.
joke
 
auw, lijkt erg veel op wat ik heb, heb je er overdag ook last van?? misschien last van je bekken! slapen met een kussen tussen je benen helpt, of een warm bad van te voren, dat is goed voor je doorbloeding in je bekken en dan slaap je 's nachts ook beter!! heel veel sterkte ik weet hoe zwaar en slopend dit is, ik slaap zelf al zes weken slecht, en heb er nog 12 te gaan!
 
ik herken dit wel
heeeft waarscheinlijk met je bekken banden te maken.
iets dat goed kan helpen is inderdaat een kussen tussen je benen
en bij het draaien er voor zorgen je beide benen tegelijk draait.
ook het aan spannen van je buik spieren kan verlichting geven.
kan eerst nog iets pijn lijker zijn maar zal afnemen in pijn.
Ook leees ik je bent 33 weken zwanger het gewicht van je baby neemt toe en kan zo ook rug klachten veroorzaken.
hou vol meis veel weken hoef je niet meer. en als het slapen snacht niet lukt probeer over dag wat meer te rusten.
veel sterkte er mee
 
Hallo Vera, ik heb zelf ook een waterbed maar gelukkig slaap ik goed en heb ik geen last van pijn bij het omdraaien. Het liefst slaap ik op mijn rug en na navraag te hebben gedaan, kan het absoluut geen kwaad om op je rug te slapen. Er wordt alleen gewaarschuwd dat als je op je rug slaapt, dat je last kunt krijgen van een raar gevoel/duizeligheid. Heb je dat niet, dan gewoon doen. Tip voor waterbedslapers: ga op je rug liggen en draai dan een beetje naar links of rechts (net wat je wenst), zodat je schuin komt te liggen. Zo lig je niet helemaal op je rug en je buik blijft vrij liggen. Het waterbed zorgt ervoor dat je houding goed gevormd wordt door het water. Succes !!!

Groetjes, Marianne (31 wk + 2 dg)
 
Hoi

IK heb problemen met mijn bekken, mijn therapeut heeft van de week uitgelegd dat ik normaal al een (te)soepele bekkenpartij heb, door de zwangerschap is dat nu erger en dat noemen ze hypermobiliteit, ben een beetje gammel dus.
Dat zou bij jou ook het geval kunnen zijn. Ik heb het ook bij mijn schouders.

Jeanette
 
Hoi
Ja ook ik wordt gemiddeld op het half uur wakker van ontzettende pijn in mijn heupen. Nu heb ik van een vriendin zo'n rol gekregen (ik noem het mijn worst) die je ook na de bevalling als voedingskussen kan gebruiken. Ideaal... En ons bed staat tegen de muur en ik slaap aan de binnenkant en nu heeft mijn man mij een deurgreep op de muur gezet. Das hartstikke fijn die gebruik ik met omdraaien, ben net free willy op het droge. Ook werd mij afgeraden om op mijn rechterzij en mijn rug te slapen. Maar ik KAN gewoon niet anders dan constant afwisselen. Ook wordt ik regelmatig (zo'n 3 keer) per nacht wakker en lig ik op mijn rug. Ik merk dan wel dat ik een harde beetje pijnlijke buik heb maar dat komt denk ik gewoon doordat de baby met zijn gewicht op je "ingewanden"ligt. Ik denk dat je gewoon met slapen hoe je het beste ligt als jij namelijk goed rust dan rust de baby ook goed en groeit ie ook goed.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan