pijn in de heupen..??

A

Anoniem

Guest
hallo,

ik had deze vraag ook op het februaro forum gevraagd, maar daar kreeg ik geen antwoord dus ik probeer het hier eens!

ik werk in de zorg in een verpleeghuis! en dat is dus best wel zwaar werk!
vooral als ik avonddienst heb, heb ik pijn in de heupen. wat een stekende pijn!
ook een lage rugpijn heb ik vaank!
komt dit door de zwangerschap??
is dit een soort bekkenpijn?

ik had gelezen dat je met bekkenpijn last van je stuitje hebt??
maar die heb ik sinds mijn 13e niet meer!

zijn er meer die last van de heupen hebben sinds ze zwanger zijn??

ik hoop dat hier iemand mij antwoord kan geven!

liefs Wilma

16wk4d

Hoi Wilma!

Wat vervelend dat je pijn hebt tijdens je werk. Ik weet niet waar je het in je heupen hebt, maar als het voor op je heupen is, schuin naar onderen, (wat ik wel es heb) is denk ik bandenpijn.
Ik werk zelf ook in de zorg (verst. gehandic) en als je pijn voelt is dat echt een teken om een stuk rustiger aan te doen!
Des noods in de ziektewet en dan als extra personeelslid aan het werk zodat je geen zware bewoners hoeft te helpen en meer licht werk kan doen.
Ik zit zelf ook in de ziektewet en werk als extra personeelslid. Ik kan heerlijk de extra klusjes doen en gaan zitten wanneer ik dat wil.
Kom voor jezelf op hoor, jij bent de enige die kan voelen wat je aan kan!

Het klinkt inderdaad als bandenpijn! En dat voelt inderdaad heel erg vervelend!
Het is vaak een teken dat je lichaam vindt dat je het (even) rustiger aan moet doen!
Zou het ook even aangeven bij je VK als je daar bent zodat ze in ieder geval op de hoogte is en misschien heeft ze nog wel een goede tip voor je!
Sterkte!
L81 (30 wkn)

Hoi Wilma,

Het kan ook zijn dat de banden die je heupen bij elkaar houden wat slapper worden. Dat komt door de verweking. Daar kan je al vroeg in de zwangerschap last van krijgen. Ik heb er ook even last van gehad ( ook met 16 weken ) maar het ging na een paar weken weer over omdat mijn spieren er toen aan gewend waren wat meer te moeten doen. Je spieren moeten in feite het werk van die banden dan voor een gedeelte overnemen. Dus bij mij was het een soort spierpijn.
Maar het kan natuurlijk ook heel wat anders zijn. Rugklachten moet je echt mee uitkijken. Zeker niet te lang mee doorlopen hoor.  Het kan ook zijn dat er wat klem zit ofzo. Desnoods kun je je laten nakijken door een fysiotherapeut ( kan nooit kwaad ). En niet te hard werken natuurlijk.

Sterkte Juffie

hoihoi,

ik zou het gewoon even met de verloskundige of je huisarts bespreken. En als advies, houdt altijd je pijngrens aan en ga er niet overheen, want dat kan je heel duur komen te staan. Als je bijv. bekkeninstabiliteit krijgt dan kun je zelfs in een rolstoel terecht komen. Nou hoeft het allemaal niet zo'n vaart te lopen, maar je lichaam is nu gewoon kwetsbaarder dan als je niet zwanger bent. Dus gewoon even deskundig advies vragen.
Enneh....waar is je stuitje gebleven??
groetjes
mama_ilse (morgen 40 weken)

Ik zou het aangeven wanneer je bij de verloskundige komt. Het zou bandenpijn kunnen zijn, maar wanneer het sluimerende bekkenklachten zijn kun je in een vroeg stadium oefeningen krijgen van een fysio om erger te voorkomen... Blijf er niet te lang mee rondlopen! Heel veel succes, lisette (37 wk)

hallo meiden,

dank jullie wel voor jullie advies!
morgen heb ik op mijn werk een gesprek, ik moet het maar wat rustiger aan gaan doen! met ochtenddiensten heb ik nergens last van omdat er dan minder werkdruk is en je met meer collega's bent. en dan ben je verantwoordelijk voor 4 bewoners.
s'avonds ben je met zijn tweeen maar niet de hele avond en heb je de verantwoording over 16 bewoners die je dan in bed moet krijgen!
dus ik dacht, voorlopig maar geen avonddiensten en als het strak misschien weer wat beter gaat kunnen we verder kijken!

enneh waar mijn stuitje is gebleven?
nou waar ze hem gelaten hebben weet ik niet hahahah
hij is operatief verwijdert omdat toen ik klein was hem regelmatig gebroken heb gehad!
en toen was hij helemaal vergroeid en stak hij eruit en toen kon ik niet goed zitten!

nu is hij dus weg, je ziet het verder niet als ik in mijn blote kont sta...hahahah

doei doei

liefs Wilma

Terug
Bovenaan