Hallo, ik wilde even iets over mijn ervaring vertellen waar ik nu mee te kampen heb. Het is namelijk zo dat ik een enorme pijn heb in mijn linkerlies, die trekt door naar mijn been en daardoor kan ik op een gegeven moment niet meer lopen. Ik ben 35 weken zwanger en hoef dus nog "maar" 5 weken. Maar ik heb al een kleintje van bijna 1 jaar (9 juli jarig) en die moet ik nu uit handen geven want ik kan ze niet verzorgen. Ik heb in het begin van de week naar de vk gebeld met de vraag wat het is en wat ik eraan kan doen. Ze heeft uitgelegd dat het het kindje is dat tegen mijn schaambeen/lies drukt en dat ik er niets tegen kan doen. Het kwam er op neer dat ze zei, je bent zwanger! Joehoe! Dat had ik nog niet in de gaten! Ik voelde me niet begrepen en was best overstuur. Ze zei ook nog dat ik geluk had want sommige vrouwen hebben dit al bij de 20 weken. Ja, dat is natuurlijk erg maar daar heb ik verder niks aan. Maar een paar dagen later moest ik toch naar de praktijk en kreeg een andere vk (ze werken er hier met 2 en soms een stagaire) en mijn hoop was op haar bevestigd omdat zij meestal wel wat meer begrip kan tonen. Maar kreeg ik die stagaire en die scheepte me ook al af met het feit dat ik zwanger ben! Zoek het maar uit! En dat niet alleen ze wist ook nog te vertellen dat het alleen maar erger kon worden! Maar ik had zoiets van, ik kan zo niet door! Mijn man moet hier alles in het huishouden doen en werkt zelf ook al 60 uur in de week, hoe moeten we dat redden? Ik ben net met verlof en dacht even lekker te gaan genieten van mijn dochter. Over een tijdje moet ze haar aandacht toch delen met het ander kindje. Maar nou ben ik vanochtend naar de huisarts gegaan en die verwees mij door naar de fysio! He,he! Eindelijk iemand die wel iets voor me wilt doen! Ik weet natuurlijk niet of het helpt (maar ik heb natuurlijk wel grote hoop!) maar het feit dat eindelijk iemand naar me luisterd! Ik ben echt niet z'on aansteller die al begint te piepen bij elk klein pijntje. Ik ben best hard voor mezelf dus als ik dan eindelijk aan de bel trek dan is er ook echt iets! En dan wordt je zo behandeld, het viel me erg tegen. Ik mis mijn kleintje en ik zit de hele dag te zitten. Maar ik heb geen keus. Maar wat ik eigenlijk met mijn verhaal wil vertellen is dat je je niet met een kluitje in het riet moet laten sturen! Het is nogal makkelijk gezegd je bent zwanger! Leer er maar mee leven! Hoe moet ik die bevalling straks doen als ik zoveel pijn heb dat ik me amper durf te bewegen? Maar hopelijk wordt er nu iets aan gedaan en krijg ik wat meer rust en mag ik weer zelf voor mijn kleintje zorgen want dat vind ik toch het allerbelangrijkste!