Pijn in de liezen, bandenpijn of begin van bekkenklachten?

Hoi allemaal,

Ik ben nu 21 weken zwanger van onze 3e en heb sinds een week last van m'n liezen (binnenkant benen). Vooral als ik veel gelopen en getild heb krijg ik er last van. Als ik het dan maar even rustig aan doe, zijn de klachten verdwenen. Ook als ik ver fiets voelt het net of ik een soort van zadelpijn heb. Verder geen klachten van de onderrug ofzo. Ik herken dit dus helemaal niet van m'n vorige zwangerschappen. Is dit nu bandenpijn of zijn het toch echt bekkenklachten (althans het begin van). Wie kan me hier meer over vertellen?

Groetjes!

Hoi,

De klachten die je omschrijft herken ik zelf van mijn eerste zwangerschap en dat was echt het begin van bekkeninstabiliteit.
Houd het wel goed in de gaten, want als het erger wordt zou ik als ik jou was fysio i.o.d. gaan volgen, om je bekken te versterken.
Ik had dat zelf niet gedaan (beetje laconiek), maar zelfs na de zwangerschap heb er nog last van. Dus luitser goed naar je lijf.
Veel sterkte.
Groetjes Yvette

Hallo,

Ik herken me eigen hier ook in.En het is absoluut geen bandenpijn dat voel je meer in je onderbuik en de zijkanten van je buik.
Mijn tip is om rustig aan tedoen,dus vooral niet (zwaar) tillen!
Probeer optijd je rust tepakken nu het nog een beetje kan.En om het niet verergeren.
Zwangerschapszwemmen en yoga versterkt je bekken ook en is heel goed voor jezelf en altijd handig tijdens je bevalling.

groetjes

Hey meiden,

Dank voor jullie reacties. Ik moet 7 oktober weer richting vk en zal 't dan haar voorleggen. Ik hoop eigenlijk niet dat het nu al bekkenklachten zijn, ben net over de helft! Had ook al ff gegoogled, maar het schijnt dat je bij bekkenklachten vooral last hebt om op gang te komen en dat heb ik juist niet. Bij mij is 't juist zo dat als ik ff rustig aan gedaan heb dat de klachten weg zijn. En tja, het blijft lastig om 't rustig aan te doen met 2 kids. Onze oudste dochter is 4 en onze jongste dochter is net 2 dus tillen kan ik (nog) niet helemaal voorkomen.
Groetjes!

Terug
Bovenaan