Pijn in de onderbuik en naar de wc gaan

Hoi meiden!

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Maaike, 25 jaar en 9,5 week zwanger van de eerste.

Ik heb sinds een aantal weken (week of 5) last van zeurende pijn in de onderbuik. Ook bij het naar de wc gaan doet het erg zeer. Geen branderig gevoel zoals blaasontsteking, maar meer kramp. Als ik iets te lang wacht met naar de wc gaan, dan is het helemaal feest. Ook bij de grote boodschap gebeurd het wel eens dat het niet lukt omdat ik geen druk kan zetten...
Ik weet dat heel je lichaam aan het veranderen is, maar het brengt wel wat ongemakken, zeker ook om intiem te zijn met mijn vriend. 9 van de 10 keer doet het zeer bij het vrijen. Uiteraard stoppen we, maar het gaat me nu steeds meer tegenstaan. En dat wil ik absoluut niet. Gelukkig snapt mijn vriend het wel, maar ik voel me bezwaard om steeds maar weer te zeggen het doet zo'n zeer. Het lijkt wel of alles binnen in beurs is.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik erg dun ben, altijd zo geweest en jarenlang geprobeerd om maar iets aan te komen, maar tevergeefs. Ik ben 1.76 en weeg 52. Misschien dat er  minder ruimte is, waardoor alles zeerder doet? Ook heb ik al een klein buikje en dat met 9,5 week.

Morgen krijg ik mijn eerste echo, ivm bloedverlies in week 5 van de zwangerschap. Gelukkig is het HCG hormoon van de bloedtest zo hoog dat ik nog steeds zwanger ben.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groetjes Maaike

Ik denk dat je last hebt van bandenpijn. Zoals je zelf al zegt heb je minder ruimte als een gemiddeld iemand, waardoor je sneller last krijgt. Ik zou me er niet teveel zorgen om maken, maar ik zou wel af en toe rusten als je veel last hebt, gewoon even plat op bed/bank liggen.

Ha Maaike,

Ik ben 27 jaar en voor de tweede keer zwanger. mijn eerste zwangerschap liep met 6 weken uit in een miskraam. ik ben nu 16 weken zwanger.
Ik herken je verhaal wel. Ik voel soms nog wel eens pijn in mijn onderbuik tijdens plassen en drukken. In het begin had ik er meer last van. Volgens mij komt dit allemaal door alle banden en spieren die allemaal opgerekt moeten worden. Meestal is dit na een halfuurtje wel weer over. als je heel lang je plas ophoudt wordt het wel erger dan heb ik er soms echt een tijdje last van.
Vrijen is voor mij ook niet zo heel prettig meer, net alsof alles veel nauwer is daarbinnen. Geen ruimte genoeg en ik heb altijd een brandend gevoel na de sex. Dat duurt dan weer over voordat het over gaat. het is niet fijn. En ik baal er ook wel van want daardoor heb ik minder snel zin. Maar dan denk ik maar bij al die pijntjes en klachten: Het is voor het goede doel!
Ik hoop dat je echo goed is. wij hadden m ook bij 9 weken en je kunt dan al heel goed het hartje zien en de bewegingen.

Laat je het even weten?

Groetjes Bloempje

Het kan (beginnende) opstipatie zijn en het kan ook een blaasontsteking zijn. Dat voelt namelijk heel anders als je zwanger bent. Je kan altijd een plasje inleveren bij je huisarts ter controle! En verder helpt Activa yoghurt eten goed voor je darmen. Ik dacht zelf dat bandenpijn pas later plaatsvindt als je baarmoeder echt gaat oprekken en dat gebeurt nog niet met 5 weken. Maar niemand is hier een echte kenner natuurlijk, ik ook niet! Succes!

Ik heb al een aantal jaren last van mijn darmen. Zogenaamde Spastische darm. 2 keer in het jaar naar de ostheopaat, en dat helpt enorm!! Ik heb net maar weer een afspraak gemaakt, wie weet dat zij iets voelt. Ik neem ook vezels in e.d. om alles goed door te laten lopen zodat er geen obstipatie komt.
ik heb er ook maar een mail naar de verloskundige uit gedaan. Wellicht dat zij het weten. Anders ga ik wel naar de dokter voor mijn urine. Het lijkt me sterk, want ik heb al zo vaak blaasontsteking gehad! Heb vandaag iets minder gedronken als gisteren en moet ook veel minder naar de wc en het doet niet meer zo'n pijn.
Ik laat het weten als ik iets van de verloskundige weet!
Nu maar duimen dat de tijd wat sneller gaat!! Morgen middag de echo, ik kan niet wachten....

Ik heb precies  hetzelfde gehad. Vooral het pijn bij het vrijen is nog steeds aanwezig. Alles voelt gewoon te nauw, alsof het mn eerste keer is.  Mn vriend en ik hebben sinds deze zwangerschap maar 4 keer sex gehad met daadwerkelijke penetratie!! Wij maken het gewoon gezellig in bed zonder 'all the way' te gaan.

gr. Peet
31+3 wk

Hoi Maaike,

Ik ben net 4 weken zwanger en 28 jaar. Ik heb ook veel last van kramp in mijn onderbuik en kan moeilijk naar de wc. Omdat ik al jaren last heb van spastische darmen herkende ik dit meteen als obstipatie. Nu is dit op zich geen probleem, gewoon veel water en extra vezels bij de dokter gehaald. Wat belangrijk is, is dat je geen druk zet, hoe erg de pijn ook is. Wat bij mij helpt is plat op bed gaan liggen en een hand op mijn buik te leggen. Rustig ademhalen en dan zakt het wel. Niet meteen maar na 15 minuten lukt het wel weer. Ik heb ook gehad dat ik 's nachts dacht dat ik naar de wc moest en bijna op de badkamer flauw viel, het koude zweet liep over mijn rug.

Dus veel drinken en veel vezels eten. Komt regelmatig voor bij een zwangerschap heb ik gelezen en gaat vanzelf over, had ik van de dokter gehoord. Mocht je echt niet meer naar de wc kunnen (voor 1 week ofzo) dan werd mij aangeraden om toch even bij de dokter langs te gaan.

Groetjes Yvonne

Hoi,

gelukkig kan ik wel om de dag naar de wc, de ene keer heel hard en dan weer heel zacht??? Veel met de voeding te maken! Ben inderdaad bezig om veel te drinken en extra vezels te eten. Inderdaad ook vezelzakjes gekregen metamucil. Ideaal.

Gisteren toch maar even de verloskundige gebeld over de buikpijn, maar het heeft waarschijnlijk toch met mijn smalle postuur te maken en dat alls nog wat strak is. Als ik het niet vertrouw of erger wordt mag ik uiteraard langskomen.

Ook mijn eerste echo gehad!! En het hartje klopte goed en tot nu toe zit alles erop en eraan! Bewoog al goed en dat is echt super om te zien.
Mijn vriend zat er naast en vroeg voel je dat niet?? Leuk dat hij dat vraagt, helaas nu kan je nog niets voelen maar dat komt nog wel! :)

Voor nu ben ik wel weer even gerust gesteld en het ik over 2 weken de eerste termijn echo met 12 weken!!

Groetjes Maaike

Terug
Bovenaan