Pijn in de onderbuik en ook bij het naar de wc gaan

Hoi meiden!

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Maaike, 25 jaar en 9,5 week zwanger van de eerste.

Ik heb sinds een aantal weken (week of 5) last van zeurende pijn in de onderbuik. Ook bij het naar de wc gaan doet het erg zeer. Geen branderig gevoel zoals blaasontsteking, maar meer kramp. Als ik iets te lang wacht met naar de wc gaan, dan is het helemaal feest. Ook bij de grote boodschap gebeurd het wel eens dat het niet lukt omdat ik geen druk kan zetten...
Ik weet dat heel je lichaam aan het veranderen is, maar het brengt wel wat ongemakken, zeker ook om intiem te zijn met mijn vriend. 9 van de 10 keer doet het zeer bij het vrijen. Uiteraard stoppen we, maar het gaat me nu steeds meer tegenstaan. En dat wil ik absoluut niet. Gelukkig snapt mijn vriend het wel, maar ik voel me bezwaard om steeds maar weer te zeggen het doet zo'n zeer. Het lijkt wel of alles binnen in beurs is.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik erg dun ben, altijd zo geweest en jarenlang geprobeerd om maar iets aan te komen, maar tevergeefs. Ik ben 1.76 en weeg 52. Misschien dat er  minder ruimte is, waardoor alles zeerder doet? Ook heb ik al een klein buikje en dat met 9,5 week.

Morgen krijg ik mijn eerste echo, ivm bloedverlies in week 5 van de zwangerschap. Gelukkig is het HCG hormoon van de bloedtest zo hoog dat ik nog steeds zwanger ben.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groetjes Maaike

Hoi,
Hoewel je zegt dat het anders voelt dan een blaasontsteking, zat ik daar toch aan te denken. Of misschien bandenpijn, of komt dat later in de zwschap?
Maar als ik jou was, zou ik toch even een check bij de huisarts laten doen. Als het geen blaasontsteking is, kun je dat tenminste uitsluiten.
succes!
Willemien

Hoi Maaike,

Ik voel ook van alles in mijn buik. Ik heb het idee dat het bij mij de darmen zijn. Kan moeilijk naar de WC of ik heb plotseling zo'n kramp dat ik moet rennen. Ook heb ik heel erg last van de banden, ten minste ik ga er vanuit dat dat het is. Mijn buik is ook al aardig gegroeid, terwijl ik voorheen misschien een heel klein buikje had, maar niet dat je zegt ojee, ik moet afvallen. Ik zit nog maar in wk 7 en ik pas mijn spijkerbroek  eigenlijk niet meer. Ik heb em nog wel aan omdat ik het makkelijk vind in mijn werk, maar ik heb heel vaak even de knoop los, omdat het zo trekt op de een of andere manier.
Ook borrelt er  bij mij van alles, vandaar dat ik ook aan de darmen dacht. Mijn man denkt nu dat er misschien wel 2 in zitten... maar ja geen idee of het groeien daar op duidt. Wij horen het volgende week,  dan maken ze een echo! Ik vind het heel spannend.
Als je het niet vertrouwd zou ik idd even naar de huisarts gaan, of de VK  even bellen. Misschien kunnen zij het definieren. Succes!

Groetjes, HHS  

Ik had dit voor 2 maand terug moet er wel bij zeggen dat ik niet zwanger ben
maar had dezelfde pijn als jou en had een urinewegeninfectie! zal toch de huisarts vragen om urine te laten contoleren.
Ik krijg nu hetzelfde weer pijn in de buik en bij het plassen ja echt pijn doet het niet maar is anders dan normaal en moet dus weer even mijn urine brengen morgen!

groetjes

Hoi!

Gisteren toch maar even de verloskundige gebeld, maar het heeft waarschijnlijk toch met mijn smalle postuur te maken en dat alls nog wat strak is.
Ook mijn eerste echo gehad!! En het hartje klopte goed en tot nu toe zit alles erop en eraan! Bewoog al goed en dat is echt super om te zien.
Mijn vriend zat er naast en vroeg voel je dat niet?? Leuk dat hij dat vraagt, helaas nu kan je nog niets voelen m aar dat komt nog wel! :)
Voor nu ben ik wel weer even gerust gesteld en het ik over 2 weken de eerste termijn echo met 12 weken!!

Groetjes Maaike

Terug
Bovenaan