pijn in heupen en rug

A

Anoniem

Guest
hallo meiden,
ik hoop dat jullie wat meer kunnen vertellen over het volgende:
ik ga nu de 15e week van de zwangerschap in en heb sinds een week erg pijn in mijn heupen. het zit zeg maar op het schanierpunt.
verder heb ik ook pijn in mijn onderrug......
ik kan niet lang achter elkaar zitten/staan/liggen!!
het zal toch geen bekkeninstabiliteit zijn??

gr. martine

Hoi Martine,

Onder invloed van die fijne hormoontjes die door ons lijf gieren worden de banden van je bekken slapper, zodat de baby er straks makkelijker doorkan. Dit geldt helaas voor alle banden in je lichaam (denk ook aan kniebanden, enkelbanden enz.). Er zijn wel wat oefeningen voor om ervoor te zorgen dat je houding goed blijft. Een fysiotherapeut kan je hierbij helpen, en je verloskundige ook als het goed is (ik heb ook een poosje bij de fysio gelopen vanwege pijn in m'n bekken en overbelaste knie....).

Hou het wel in de gaten, dat het geen bekkeninstabiliteit wordt. Maar vraag je vk er gewoon naar tijdens de controle.

Succes!

Groetjes Lilian
(39w, 5d)

Zeker even vermelden bij de verloskundige en als de pijn te erg is, maar een paracetamolletje innemen. Heb er zelf ook last van (ben 19 weken) en heb er even over geschreven onder het kopje april-moeders.
Blijf er hoe dan ook niet te lang mee rond lopen en als het nog even duurt voor je naar de verloskundige kan, ga dan naar de huisarts.
En buiten dat, als het mogelijk is, rust en activiteit zoveel mogelijk afwisselen. Extreem gezien, half uurtje huishouden, half uurtje zitten of liggen. In het begin (ook ergens gelezen) mag het ook twee uur bezig zijn, 15 minuten liggen. Maar ja, zoals ik al zei, het moet wel mogelijk zijn.

Met die heupen beetje oppassen, bij mij werd het een slijmbeursontsteking en eenmaal zover, duurt het echt een poos voor je er van af bent. Daarbij blijft het ook nog eens een zwakke plek.

Succes en hou je rustig!!
Joke

hallo,
ik ben bij de VK geweest en ik moest inderdaad rustig aan doen!!
veel rusten en als het dan niet overgaat naar de fysio.
en ik hoorde ook dat heel veel vrouwen er last van hebben. maakt het niet minder pijnlijk maar gedeelde smart is halve smart toch?

gr. martine
(15 weken)

Hoi Martine,
vervelend is dat he. Maar je kunt er maar beter vroeg genoeg bij zijn. Het kan namelijk echt erg worden, zelfs zo dat je in je kraamtijd en daarna nog fiks last hebt. Heeft een kennis van mij. Dus luister goed naar je lichaam en neem rust.
Sterkte.
Groetjes V.

HERKENBAAR

Zie wat pagina's terug over hetzelfde, hier worden wat tips/oefeningen gegeven over je bekken. Want dit lijkt idd op je heupen maar zijn je bekken!

sterkte want ik weet het doet best wel auwie

zie nu op pagina 5 Kriebelbenen en bekkeninstabiliteit!

Terug
Bovenaan