Pijn in heupen s'nachts

Hallo meiden,

Ik ben 33 weken zwanger en ik heb sinds een aantal dagen enorme pijn in mijn heupen s'nachts. Ik was altijd een rugslaper maar sinds mijn buik steeds groter werd voelde dat niet meer goed en kan alleen maar op mijn linker of rechterzij slapen. Daar komt denk ik ook de pijn vandaan. Ik slaap al met een voedingskussen maar dat lijkt niks te doen voor mijn heupen. Ik moet nu s'nachts zeker 1x rechtop gaan zitten omdat de pijn dan te erg is. Zijn er meiden die tips hebben?

Alvast bedankt!!

Helen

Volgens mij herken ik wat je bedoelt, ik had rond die fase 's nachts ook een wat zeurderige pijn in mijn heupen.. Ik gebruikte daarvoor een klein vierkant kussentje wat ik onder mijn buik legde als ik op mijn zij lag (voedingskussen vond ik voor slapen ook niet prettig, wel heel fijn als de baby er straks is: met voeden/zitten op de bank en in bed, om de baby heen leggen en na een paar maanden als ze wat groter zijn de baby er wat schuin tegenaan 'zetten' zodat ze vanuit box/hoekbank een beetje kunnen rondkijken; als ze beginnen met zitten eromheen als 'valkussen'.... Enz! Dus ben niet bang dat je een miskoop hebt gedaan)

Ben inmiddels bijna 28wkn zwanger van nummer 2 en denk dat ik binnenkort dat kussentje weer tevoorschijn ga halen ;)

Ik herken het helaas ook. Sinds week 35 heb ik dit ook en ben nu 40 weken. Ik word er om het half uur/uur wakker van en draai me dan om of als ik toch moet plassen, loop ik even en gaat het over. (Voor even dan)

Het is vervelend maar het hoort er ook bij. Je heupen en bekken zijn wat losser en gevoeliger. Je wordt ook zwaarder en de druk op je bekken wordt zwaarder.

Succes!!

Terug
Bovenaan