pijn in onderbuik, verstopping?

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,
Nog bedankt voor de reacties vorige keer betreft de achtbaan, nou ik ben er niet in geweest hoor, kindje is veel belangrijker!
Ik heb het het nieuws verteld en dat was zeer goed ontvangen, mijn (schoon)ouders waren aan het stralen!
Ik heb nu weer een andere vraag, Ik heb sinds gisterochtend dat ik  stekende oijn in mijn linkeronderbuik heb en vervolgens moet ik naar de wc en ontlasting is wat keuteliger en harder.Daarna is  de pijn weer weg.  Ik heb gister wel voldoende gedronken. Maar ga ik dit nou elke ochtend hebben?wie hebben er ook last van? Ik ben nu 12,2wk.
Groetjes Jes

In mijn zwangerschap heb ik bij elkaar misschien 4 weken normale stoelgang gehad. Voor de rest was het of diaree, of verstopping en keiharde keutels.
Ik weet niet of dit voor iedereen geldt, maar het is wel een feit dat de hormonen en minder ruimte voor je darmen zijn effecten geeft. Het is wel belangrijk om niet te hard te persen, want dat heb je grote kans op aambeien, en daar zit natuurlijk niemand op te wachten.
Wat bij mij vooral helpt, is bewegen. Lekker op de fiets naar werk, en ook vooral veel fruit en groente eten.

Succes.

gr. Petra
(37+2 wk)

hoi ja als je zwanger bent is het anders kleinere keuteltjes en harder en als je ijzer tableten hebt kan je helemaal gaan drukken en stinnen. ik drink veel sinaasappelasap met vruchtvlees is het beste en dan lukt het elke dag wel makelijker nu weer.  mischien heb je dr wat aan wel minmaal 1 liter  drinken.

Klinkt echt als verstopping, ja. Herkenbaar kwaaltje hoor. Ik heb er ook wel last van, al wisselt het een beetje. Van mijn vorige zwangerschap weet ik nog dat het langzaam een beetje erger wordt, naarmate de baby ook steeds meer op de darmen gaat drukken. Mijn darmen gingen toen ook steeds meer rommelen en ging op het einde regelmatig 'voor niets' naar de WC. Veel vezels (bruin brood, groent, fruit), veel drinken, veel lopen/ bewegen, dat stimuleert je darmen.

En idd persen zoveel mogelijk voorkomen. Ik heb helaas tijdens mijn bevalling een paar mega-aambeien geperst (in kraamweek: auwauwauw!) en die zijn nu alweer een beetje terug gekomen.

Wat mij ook helpt is, meteen gaan als je de aandrang voelt, niet ophouden. Als ik het ophoudt weet ik zeker dat ik mezelf een uur later aardig wat buikkrampen bezorg.

Succes ermee!

Groetjes, Karin
19+1 wkn

Terug
Bovenaan