pijn in onderbuik

Vrijdag hebben we een test gedaan en zijn zwanger! eerste kindje dus allemaal erg spannend!

Het is allemaal nog zo vroeg en zit pas rond de 4 weken.

Waar ik wel erg veel last van heb is flinke pijn in mn onderbuik, geen rekkende pijn maar echt een drukkende nare pijn.

Vorig jaar ben ik ook zwanger geweest en na veel omstandigheden niet kunnen houden, sinds die tijd vaak pijn in mn buik gehad, volgens de huisarts moest dit over gaan, maar nu 1,5 jaar later nog steeds last, het is de laatste paar weken erger geworden waardoor ik mij nu best zorgen maak.
Op internet kom je enge verhalen tegen.
Vandaag afspraak met verloskundige gemaakt en in september krijg ik een onderzoek. Volgens haar niet veel om mij zorgen over te maken.

zijn er nog meer dames met zulke klachten??
 
hey

super gefeliciteerd !!!

ik ben zelf ook pas 5 weken zwanger (van de 2de) en ken het gevoel. Konstant pijn alsof je ongesteld moet worden. Steken,kramp, enz... Schijnbaar heel normaal. Ja ja kan er een pijnstiller voor nemen als het echt te erg wordt. Zelf probeer ik geen medicijnen te slikken tijdens mijn zwangerschap, maar dat moet iedereen zelf bepalen.
het is geen banden pijn of zo. dat begint (geloof ik) pas bij 12 weken. Dan is de baby zo groot en zwaar dat de banden moeten gaan werken. Dan wordt niet alles meer opgevangen door de bekkenbodem.
mocht je de komende weken iets van bloed verliezen....schrik dan niet. waarschijnlijk innestelingsbloed. Ik schrok me de eerste keer echt rot. Bij veel bloed wel even naar de dokter uiteraard.

maak je niet te veel zorgen (zul je toch wel blijven doen) maar ga lekker genieten !!! Je bent zwanger !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Het is normaal dat je wat voelt, zoals Jeanine al schrijft is het gevoel dat je ongesteld gaat worden met krampjes en steekjes heel normaal. Er gebeurt vanalles in je baarmoeder.
Maar echte pijn is niet normaal, als je echt veel pijn hebt is het nodig om bijv. te onderzoeken of de zwangerschap wel op de juiste plek zit.
Maar het zouden ook zomaar je darmen kunnen zijn, omdat je er al zo lang last van hebt. Tijdens je zwangerschap, en ook vooral in het begin, kun je veel last hebben van je darmen, waardoor je pijn erger wordt.
Als jij je zorgen maakt bel je nog eens met de verloskundige of je huisarts.
Sterkte!
 
Hallo,

Ik had het in het begin ook het gevoel alsof je ongesteld gaat worden.
Ik ben nu 16 weken en het is opnieuw begonnen.
Ik vind het zelf niet zo erg. Ik ervaar het als een gevoel dat mijn baarmoeder groeit en dat is toch een goed teken.

Geniet van de zwangerschap!

groetjes Nini
 
bedankt voor jullie lieve geruststellende reacties!

maar dit is niet de ongesteldheids pijn, dit voelt soms of er iemand in mn eierstok knijpt en dit lang vast houdt (als het mn eierstok is;) ) ook ben ik hiervoor eerder naar de huisarts geweest na de curitatie omdat ik steeds last bleef houden.

nu is het soms weg, heb er vandaag eigenlijk weinig last van gehad, ben lang bang geweest dat ik een ontsteking had of misschien littekenweefsel, maar nu ben ik dus bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, en bij dat idee kan ik nu dus niet genieten:(


Gisteren afspraak gemaakt met verloskundige en krijg een verwijsbrief voor een onderzoek, dit omdat het kleintje nog niet goed op een normale echo te zien is.
Ze klonkt eerst bezorgt (waarom ben je niet vaker naar de arts gegaan, was de vraag) later zei ze dat ik me niet te veel zorgen hoef temaken, als ik bloed druppeltjes ga verliezen moet ik contact opnemen, dit hebben meerdere vrouwen.

pfffff ik hoop zo dat het goed gaat!! Op mn werk ook een hoop moeilijkheden omdat ik al lange tijd wegens omstandigheden minder werk, denk als ze mijn goeie (voor hun slecht) nieuws horen dat ze helemaal gek worden, dat kan ik er nu even niet bij hebben. Mn kindje staat nu voorop en zal nu de rust moeten hebben.

liefs signorita


 
op de hoogte houden zal ik jullie zeker doen!
gisteren niet veel pijn gehad, eigenlijk helemaal niet, vandaag voel ik me echt vreselijk beroert, overal pijntjes, voel me wat grieperig, hongerig maar zodra ik al naar eten kijkt gaat mijn maag draaien, dan denk ik, pfffff veel respect voor al die zieke zwangere vrouwen! En voor mij is dit pas het begin..

16sept heb ik de afspraak, voel me wel in het diepe gegooid nu hoor, ben altijd overal bang voor, naalden en dokters brrrrr. Er staat nog wat te wachten voor mij...
 
nouh daar ben ik dan weer!

Ben de laatste weken zo vreselijk misselijk draaierig geweest dat ik amper van de bank af kon komen, het komt nu langzamerhand weer iets op gang.

Vorige week naar echo bureau geweest, en blijkt dat ik al 8 weken zwanger ben!
Dus een normale echo gehad, alles zit goed en heb het kleine hartje gezien!

Ben momenteel ook enorm blij, vind alles wel spannend en wat eng maar het is alsof iets in je hersens de boel in je koppie uit zet om je even heerlijk te voelen en je te verheugen op de leuke tijden!

Heb nu twee foto's van "mini me" ookal is er weinig te zien, het is wel mijn/onze trots!
 
Terug
Bovenaan