Pijn in onderrug bij 10 weken??

Hoi meiden

Even een vraagje, iedere dag rond een uur of twee krijg ik ontzettende last van pijn in mijn onderrug. Ik loop er dan echt bij als een vrouw die minstens acht maanden zwanger is... Ik ben nu 10weken en 3dagen, dus lijkt het mij wat vroeg. Vandaag trekt het zelfs helemaal door naar mijn billen en benen.
Nu is dit mijn eerste zwangerschap, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal, en ik zou dus graag jullie ervaringen horen.....

Alvast bedankt maar weer!
Liefs Annet
10w2d

ja ik heb dat ook iedere zwangerschap.ik heb dan ook altijd last van mn bekken als ik zwanger ben,en dat begint in het begin van de zwangerschap met lage rugpijn en dat trekt ook naar de benen inderdaad
ik ben nu 14 weken zwanger van mn derde kindje,en loop nu bij de fisio therapeut,misschien iets voor jou,zwemmen is ook altijd wel lekker voor je rug.
succes ermee groetjes diana

Goed, voor de zevende keer......pffff

Hoi Diana

Dankjewel voor je reactie. Heb je enig idee waar die pijn vandaan komt?
Ik vind het nog steeds zo raar dat ik het nu al heb. Ik had toch echt gedacht dat het pas later zou komen..... Als het nog een paar dagen aanhoudt, zal ik de ha eens bellen.

Voor alle ander meiden:
Jullie ervaringen zijn natuurlijk nog steeds welkom....
Liefs Annet

hoi hoi
ja meestal is de oorzaak,je hormonen die maken je gewrichten of botten soepeler/weker,en de een heeft daar veel last van(ik ook)en de ander niet.
allemaal voorbereiding op je bevalling.

Voor mij is dit heel bekend pijn in de onderrug bij zo'n korte zwangerschap en het hoort erbij. Mijn vk zei dat dit met je banden te maken had, die aan het oprekken zijn. Je baarmoeder wordt groter waardoor je er last van kan krijgen. Gelukkig duurt het meestal niet lang en als je er last van hebt, gewoon ff rust nemen. Nu heb ik als ik te lang sta, loop last van harde buiken en dat is ook een teken dat ik het rustig aan moet doen. Gelukkig heb ik nu een maand vakantie. Daarna nog een maandje werken en dan eindelijk met zwangerschapsverlof

Hoi.
Zelf wist ik pas met 8 weken dat ik zwanger was ongeveer. Met tien weken heb ik mijn eerste echo gehad om termijn te bepalen, rond de elfde week kreeg ik ook wat last van mijn rug en het werd steeds erger. Zat ook niet lekker in mijn vel 's avonds alleen maar liggen op de bank, totdat ik het niet meer uithield, toen heb ik de dokter gebeld en die zeiden me dat het inderdaad komt door hormonen, heb ook drie dagen plat gelegen van de pijn zelfs liggen deed enorm zeer. De dokter zei ook dat gaat vanzelf over je lichaam moet eraan wennen. Zelf had ik niet het gevoel dat het door hormonen kwam had meer het gevoel dat mijn bekken en rug of zo uit elkaar geduwd werden. Ik had ook voor mijn zwangerschap maatje 34-36. Na ongeveer anderhalve week is de pijn wel weggegaan, maar toch omdat ik ook 40 uur werk, had ik toch nog elke avond wel het gevoel van poeh ik heb teveel gedaan, en ovnd het dan heerlijk om te liggen en mijn rug te ontlasten. Zelfs nu heb ik vaak last van mijn rug, en loop ervoor bij de fysio. Het is belangirjk goed te bewegen. En je spieren te gebruiken je lcihaam ondergaat een verandering en je moet het soepel houden, ook heerlijk vind ik het om te zwemmen. Lang zitten of stilstaan trek ik ook niet. Ben nu ruim 29 weken. Succes met je zwangerschap, luister naar je lichaam, neem rust maar beweeg ook goed.
Groetjes.

Terug
Bovenaan