Pijn in onderrug

A

Anoniem

Guest
Ik ben nu 17 weken zwanger en heb een vreselijke pijn in mijn onderrug,nu dacht dat het wel erg vroeg is om dat te hebben .

Mijn vk vertelde dat dit normaal was en ik mijn lichaam wat rust moet geven.
Ik ben nu eigenlijk nog niet gerustgesteld en wou weten of er meer hier last van hebben .
En of ik dit mijn hele zwangerschap blijf houden?
En of het normaal is dat je dan zo vroeg zoveel kan hebben ?

Hoi,

Ik zelf zit van 16/17 weken thuis vanwege rugklachten door zwangerschaps en ik heb het ook wel vaker in mijn omgeving gehoord dat zwangere vrouwen rond deze tijd er last van kunnen krijgen. Je lichaam maakt nu de hormonen aan die je spieren e.d. slapper maken waardoor je dit soort klachten kunt krijgen. Heel vervelend maar inderdaad niet vreemd.

Alice
36w4d
sept. 2008

Tijdens je zwangerschap ben je ook gevoeliger voor een blaasontsteking!
Heb daar zelf normaal nooit last van, maar had nu met 17 weken de eerste blaasontsteking al te pakken.
Vaker plassen, kleinere hoeveelheden plassen, zeurende buikpijn én pijn onder in je rug kunnen hiet symptomen van zijn.
Met een beetje ochtendurine kan je huisarts dit gemakkelijk testen.

Succes ermee!

Jennifer
22wkn+3dgn zwanger

Hallo,

Bij mij begon de rugpijn met 8 weken al!! Op een gegeven moment werd het zo erg dat ik amper kon lopen en opstaan. Nu ga ik naar fysio omdat ik isschias heb!
Als je er veel last van hebt gewoon even naar je huisarts gaan, je moet nog een flink aantal weken!

Sterkte!!

Ik ben in mijn 9e week door mijn rug gegaan. Voor mij een niet onbekend verschijnsel helaas. Normaal gesproken ben ik daar dan in een paar weken, eventueel met hulp van een fysiotherapeut, vanaf.

Helaas. Nu ik zwanger ben blijven de rugklachten aanhouden en mijn fysiotherapeut heeft me gezegd dat ik geen verbetering meer moet verwachten.

Ik ben inmiddels wel weer voor halve dagen aan het werk, maar dat wordt dus niet meer dan dat tot mijn verlof.

17 weken is dus helemaal niet extreem vroeg voor rugklachten. Het heeft ermee te maken dat je baarmoeder van binnenuit aan je rug  zit te trekken. En daarbij gaan je gewrichten losser zitten waardoor je eerder problemen kunt krijgen. Later in de zwangerschap gaat natuurlijk ook het  extra gewicht een rol spelen.

Wel heel vervelend omdat je nog zo lang moet. Zoek een goede fysio- of manueel- of ander soort  therapeut (huisarts kan je daarbij helpen)

hallo,

Ik ben 24 weken zwanger van mijn 3e kindje en zit nu thuis met een hernia.
Het is bij mij ook gewoon begonnen met rug pijn en ik dacht dit valt wel mee.
Nou niet dus ik moet het nu helemaal rustig aan doen en mag afwisseld lopen en liggen.
Bij iedereen is het weer verschillend maar ik zou het zeker niet te licht op vatten.
Het begint bij de 1 ook vroeger dan bij de ander,maar het hebt maar 1 lichaam en je moet er nog een tijdje mee doen.
Ook al is het moeilijk je zult het gewoon rustig aan moeten doen.

Ik heb ook rond 17 weken last gekregen van mijn rug, daarna mijn linkerbeen en daarna ook mijn rechterbeen. Dit staat allemaal in verband en omdat je rond die tijd begint te groeien. Je begint ook een hormoon aan de maken wat ruimte geeft in je heupen en andere gewrichten.
Als je veel last heb zou ik zeggen ga naar een fysiotherapeut, deze kan je wat oefeningen geven en masseren. Waarschijnlijk blijf je wel last houden maar misschien dat de ergste pijn weg gehaald ermee kan worden.

Terug
Bovenaan